Hei Jenta
Dette med stoffskifte er etter hva jeg har skjønt etterhvert ganske komplisert.
Det som vil bli etterlyst her på forumet er hva referanseområdene er. Det vil gi en pekepinn på om resultatet er høyt/lavt i forhold til testutstyr/-prosedyre.
På testen fra 21.02.11. har du veldig høy Anti tpo - altså har du en autoimmun sykdom, som også bemerkes av legekommentar fra 23.08.10. - Hashimoto??
Å gruble MYE over hvorfor du har fått lavt stoffskifte gjør ingen nytte - og mest sannsynlig vil du aldri finne ut av det. Og hvis du skulle finne ut av hvorfor, vil ikke det hjelpe deg til å få det bedre. Dette er jo lett for meg og si som ikke har (så vidt jeg vet) problemer med stoffskiftet, men jeg vil oppfordre deg til heller å bruke energien til å lese deg opp på temaer rundt din sykdom slik at du står sterkere foran legen når han/hun sier at alle prøvene er fine. Hvis de er fine - hvorfor har du fortsatt symptomer på lavt stoffskifte???
Du MÅ minimum sjekke verdiene dine på jern/ferritin, vitaminene D3, B12, og... jeg oppfordrer andre til å fylle på. Disse er viktige for et fungerende stoffskifte.
Ellers så syns jeg dosen din på Levaxin var veldig høy i forhold til hva jeg har registrert at andre her bruker. egentlig rart at . Det er ikke utenkelig at du skulle hatt en annen medisin , f.eks Armour.

Forresten tenker på det du sier om småbetennelser i munnen og hes og mye slim i halsen. Har du blitt vurdert for reflux??? Jeg er sikkert på villspor, men jeg tenkte jeg skulle foreslå det allikevel.

Det gikk visst litt tid før jeg fikk postet det jeg skrev