Side 5 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 107
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Standard Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling

Øv, så går det ellers nedad bakke igen - og det går stærkt.
    Det begyndte i går, og min første tanke var, at det skyldtes det energiboost jeg havde fået i løbet af ugen, det gør det måske også, men det er en ringe trøst.
    På pakken med T3 piller står der, at forsigtighed tilrådes i forbindelse med trætte binyrer. Jeg ser ingen anden fornuftig forklaring end, at det må være det, der er problemet - binyrerne har simpelthen været på hårdt arbejde den sidste uge, plus det skal organerne også forholde sig til den nye medicin.
    Jeg havde derfor egentlig næsten opgivet T3 behandlingen og overvejede alvorligt at kontakte en orthomolekylær læge, men har netop læst Paxx beretning og for hende kom virkningen først efter en måned, så jeg afventer situationen lidt endnu.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Det er så let at panikke, men jeg har simpelthen fået nok af at have det elendigt, være bange for, om jeg kan passe mit arbejde etc.
    Her til aften går det imidlertid en smule bedre, er ikke udkørt, men træt og mat i kroppen ovenpå i går. Jeg tror dog, at jeg bør afvente situationen en stund, før jeg hopper fra den ene behandlingsform til den anden. Men kan ikke love at jeg holder det ud i længden, hvis der ikke kommer fremskridt, for det er hårdt, når man i den grad er fuldstændig ineffektiv på grænsen til møg syg. Jeg havde også håbet, at jeg kunne bruge min ferie til at få det en smule bedre, frygter at påbegynde arbejde om et par uger, kan ikke se, hvorfra jeg skal få den nødvendige energi.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Det går bedre end det har gjort de sidste par dage, men jeg er stadig træt, uden at være udkørt. Jeg har også haft sløret syn og lidt stive øjenbevægelser, men det giver vel mening, i fald binyrerne er gået standby - nu ingen panik Anne! Jeg mener, at have læst et sted, at det tager op til mange måneder at få binyrerne på fod igen. Er dags dato begyndt at spise selen igen, 100 mcg. dagligt, ved siden af den almindelige multi-tabs.
    Jeg kan derfor heller ikke udelukke, at jeg over tid - måneder, ville kunne få et tålligt helbrede med en kombination af T4 + T3, men overvejer om det er chancen/tiden værd, eller om jeg skal skifte til thyroid med det samme? Det er trods alt det stof, som ligner en sund skjoldbruskkirtel mest.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei Anne

Iflg Dr Wilson tar det år å få bli fullstendig frisk mht binyrer. Minst to år tror jeg. Men man opplever heldigvis bedring underveis:-) Jeg kan virkelig anbefale deg Wilsons bok om Adrenal Fatigue. Jeg leser og noterer i den ofte, og lærer stadig noe nytt. Man må gjøre en ganske stor egeninnsats for å bli frisk fra binyretretthet.

Denne artikkelen om binyretretthet skrevet av Dr Wilson er veldig bra:
    http://www.educate-yourself.org/cn/a...t19apr05.shtml

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Denne artikkelen om binyretretthet skrevet av Dr Wilson er veldig bra: http://www.educate-yourself.org/cn/a...t19apr05.shtml
    Hej Berit Det er vist ikke den samme dr. Wilson, som har skrevet "Biblen" vores. Det er en Larry Wilson, der stort set er mere "alternativ" og "spirituel" end han er "medicinsk". Han er også generelt imod hormone replacement af enhver art. "Vores" dr. Wilson hedder James L Wilson. Han kan ses her.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Ahhh, takk for info! Det ante jeg ikke! Kjekt å vite- greit å bare å ha en "bibel" å forholde seg til!

En ting kan jeg imidlertid trekke frem fra artikkelen som jeg linket til, og som ikke står i Wilsons bok; nemlig at man ofte har forhøyet kobbernivå og lave sink- og magnesiumnivåer pga binyretretthet. Dette stemte for meg, og jeg var såå fornøyd med mitt høye kobberinnhold helt til jeg leste dette For høye kobbernivåer (og lav zink og mg) påvirker iflg artikkelen psyken og gir utslag som panikkangst osv.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Flere år før binyrerne er helt oppe at køre - gisp!
    Så bliver jeg nødt til at spørge, om ikke thyroid over tid er en central del af genopbygningen?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Jeg har i dag bestilt tid hos en orthomolekylær læge i Storkøbenhavn. Desværre har han først tid i midten af september, men så får min T3-behandling en chance i mellemtiden.
    Weekenden har jeg brugt på at fundere - og konklusionen er, at jeg faktisk aldrig har hørt/læst om nogen, hvis helbrede blev forandret markant i forbindelse med T3-behandling, derimod har jeg hørt/læst om folk, der har fået det så meget, meget bedre i forbindelse med thyroid-behandling.
    Først overvejede jeg at få thyroid sendt fra udlandet, men det viste sig at være en meget dyr løsning (5 kr. pr gain), så set med de briller, kan det hurtigt vise sig at være tjent ind, selvom den læge jeg har tid hos, er uden for det almindelige sundhessystem og dermed koster penge.
    Ellers går det ok - stille og roligt, i ordenes bogstavelige forstand. Lidt for stille og roligt, kan man vel sige, men fysikken tillader ganske enkelt ikke andet.
    Hvad angår mine øjne, så syntes jeg faktisk stadig at bevægleserne er blevet en smule stive/træge, men ellers er der ikke noget at rapportere om for øjeblikket.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Skal jeg nævne et par godt ting ved min T3-behandling er det, at jeg dags dato ikke føler mig stresset, jeg døjer heller ikke med angst på samme måde som for bare nogle uger siden (med angst forstå jeg alt fra en næsten umærkelig uro til et regulært angstanfald som det jeg fik i 1997) og så føler jeg faktisk mit syn er blevet mere afslappet, selvom bevægelserne er en smule stive, hvis det ellers giver mening? Fordøjelsen derimod fungerer ikke ligeså godt som den første uge på T3.

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    37

Wink Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling

Sender deg denne Leit å høre at du har hatt så tunge dager nå i ferien.
    Håper å få starte med kombinasjonsbehandling selv - snart - for effekten av Levaxin er laber...
    Tøff tobarnsmams! Hypo 2005 (postpartum) Levaxin ineffektiv. Symptomer siden 1992... Cat71s dagbok

Side 5 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Graves siden 2004
    Av jane i forumet Graves sykdom
    Svar: 42
    Siste melding: 06-05-10, 15:11
  2. Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
    Av Christina40 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 13
    Siste melding: 01-10-09, 12:18
  3. Fikk graves for 14 år siden
    Av millasin i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 31
    Siste melding: 29-04-09, 15:30
  4. Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
    Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 50
    Siste melding: 21-06-07, 23:34

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn