Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
09-09-12, 14:18 #7
Sv: Noen som kan hjelpe med å tolke prøvesvar?
Hej Eline
Jeg er bange for, at du opfatter den del af mit svar som handler om "jod" og "selen" som om jeg "bare" snakker om tilfældigt kosttilskud, i stedet for at tage stilling til din sygdom. Du vil hellere snakke om Levaxin.
Men hvorfor skulle vi snakke om Levaxin HVIS ÅRSAGEN til din hypothyreose evt. er jodmangel? Du har jo ikke TPO-antistoffer, og hvis du heller ikke har Anorexi, er det absolut værd, NØJE at undersøge om din hypothyreose evt. kunne stamme fra en "kronisk" jodmangel. Hvis det er jodmangel som er årsagen - da ville du alligevel ikke have brug for Levaxin, idet behandling med tilskud af jod og selen ville få hypothyreose til at fosvinde. Selv hvis du fik Levaxin, ville den alligevel ikke virke godt nok hvis du har jodmangel... Men alt dette kan ingen vide noget om, før man VED OM du har jodmangel, vel?
Når man får diagnosen "hypothyreose" uden at det er den autoimmune variant, da bør man altid undersøge OM patienten har jodmangel, eller OM patienten har selenmangel.
Har man nok af jod, men for lidt selen, eller har man nok af selen, men for lidt jod - da er det grobunden for udvikling af hypothyreose. Hvis man mangler selen - vil tilskud af jod ikke nytte. Hvis man mangler jod - vil tilskud af selen ikke nytte. Hvis man får begge disse sporstoffer til at balancere - da er der en fin chance for at hypothyreose vil blive helbredt.
Det er grunden til, at jeg har svaret dig med at spørge om jod og selen. For hvorfor i alverden forholde sig til Levaxin, hvis den alligevel ikke kan hjælpe, i tilfælde af at din hypothyreose er udviklet på grund af jodmangel og/eller et skævt forhold mellem selen og jod?
Er det ikke værd at tjekke FØR man skal i tablet-behandling på livstid?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Operert for knutestruma. Lang sykehistorie.
Av rosa i forumet Lavt stoffskifte etter operasjonenSvar: 16Siste melding: 04-04-12, 17:03 -
Hvor lang tid fra symptomer til diagnose?
Av MammaMy i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 17-07-11, 09:51 -
Lang Tid før medisin hjelper??
Av loveheart i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 16-02-10, 15:12 -
Skal det ta så lang tid?
Av Lillejenta i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-11-08, 16:40 -
hvor lang tid tok det.....?
Av DALIA i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 15-06-08, 20:34

Svar med sitat
Bokmerker