Viser søkeresultater 1 til 10 av 11

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Red face Sv: Haster!! Husker ikke hvor mye Armour jeg skal ta!!

Det er jo ingen kjempedose du har tatt - det går nok bra
    Kansje du kan ta mer - omregning av Levaxin til thyroid er ingen eksakt vitenskap,
    du kjenner det best selv. Kanhende du vil like å lese i denne tråden:
    Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Thyroid har , fordi den er naturlig, kun helt rent levo-thyroxin og riktig type rent liothyronin.

Hvis man leser i legetidsskriftet og andre steder på nett, så der det fryktelig viktig om en medisin er høyre eller venstre.

Levosthyroxintabletter blir presset ved hjelp av varme, og den prosessen ødelegger en viss prosent av virkestoffet, og rett etter fremstilling mister levothyroxin en masse styrke fordi den den nedbrytes.
    Det er et vedlkjent fenomen, og
    derfor putter de inn i tabletten en del mer virkestoff, for at den fremme ved forbrukeren skal være noenlunde lik den riktige styrken.

Av mange erfaringer og prøver over tid, og prøver av gammel Thyroid som er mange år gammel, vet man at det ikke degraderes nevneverdig.

Og, hva brytes tablettene ned til??
    Tetter det igen reseptorene??

Vi mennesker harforskjellige reseptorer, og genetiske varianter av metabolismen, og cyp-varianter. medisiner metaboliseres forskjellig. Tenk bare på marevan, hvor man må ta en genprøve før man kan begynne med marevan. Fremdeles er det mange leger som ikek gjør det. Noen pasienter skal ha en brøkdel marevan i forhold til majoriteten, og det er et stort problem at det ikke fins så små tablettstyrker. Andre må ha ti ganger større doser enn nromalvarianten.

Noen må ha svine-insulin,e llers faller de i koma flere ganger i måneden.

På forsiden av forumet ligger det info om erfa og armour - bl.a denne linken:
    http://www.erfa-sa.com/thyroid/english/mono_en.html
    Nederst på siden står det et par tabeller med thyroids innhold - NB! 1 grain = 60 mg
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    sørlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    81

Standard Sv: Haster!! Husker ikke hvor mye Armour jeg skal ta!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Det er jo ingen kjempedose du har tatt - det går nok bra
    Kansje du kan ta mer - omregning av Levaxin til thyroid er ingen eksakt vitenskap,
    du kjenner det best selv. Kanhende du vil like å lese i denne tråden:

På forsiden av forumet ligger det info om erfa og armour - bl.a denne linken:
    http://www.erfa-sa.com/thyroid/english/mono_en.html
    Nederst på siden står det et par tabeller med thyroids innhold - NB! 1 grain = 60 mg
    Tusen takk for svar, Kevlin du har hjulpet meg mye de siste dagene.
    1 grain = 60 mg. Men når jeg har fått en boks det står 1/2 grain = 30 mg, da betyr vel det at det er EN tablett som er 30 mg??? eller er det en HALV tablett som er 30 mg? Å, dette skjønner jeg så lite av.

For hvis EN halv tablett er 30 mg - så skulle jeg jo tatt 4 tabletter da, men jeg tenkte at 1 hel tablett er 60 mg, jeg...

Er virkelig dårlig på matte. Kanskje jeg tar 3 tabletter i morgen, for sikkerhets skyld...(?)....

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Standard Sv: Haster!! Husker ikke hvor mye Armour jeg skal ta!!

Hvis styrken på tablettene i boksen er 30mg, så er en hel tablett 30mg. I såfall bør du begynne med to hele tabletter, altså 60mg, som ca. tilsvarer 100mg. Levaxin.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Bytte fra Levaxin til Armour

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
    Hvis styrken på tablettene i boksen er 30mg, så er en hel tablett 30mg. I såfall bør du begynne med to hele tabletter, altså 60mg, som ca. tilsvarer 100mg. Levaxin.
    Det er ikke helt korrekt, Mumimamma. 60 mg svarer til kun en grain og indeholder kun 38 mcg T4 og 9 mcg T3. Hvis man skifter over til Armour fra 100 mcg Levaxin fordi det har ikke virket godt nok før, da vil 60 mg af Armour heller ikke virke godt nok, fordi 60 mg er alt for lidt.

Milli Du har spurgt om det før... jeg har svaret dig i lørdags, sidste uge....

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hvis den tablet du har fået besked på at indtage er på ca. 60 mg - da er det alt for lidt.

Normal effektiv dose for folk der går fra 100 mcg Levaxin er to grain = ca. 120 mg. Armour.

Nogle Levaxin-faster nogle dage før de starter på Armour, mens andre bytter direkte over.

Det sidste er det bedste, mener jeg, idet der er ingen grund til at udsætte kroppen for at tømme T4-lageret og skulle tåle endnu mindre T3 end de i forvejen er i underskud af (ikke "optimal" virkning af levaxin).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    sørlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    81

Standard Sv: Bytte fra Levaxin til Armour

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det er ikke helt korrekt, Mumimamma. 60 mg svarer til kun en grain og indeholder kun 38 mcg T4 og 9 mcg T3. Hvis man skifter over til Armour fra 100 mcg Levaxin fordi det har ikke virket godt nok før, da vil 60 mg af Armour heller ikke virke godt nok, fordi 60 mg er alt for lidt.

Milli Du har spurgt om det før... jeg har svaret dig i lørdags, sidste uge....
    JUpp, jeg vet jeg har spurt om dette før - men jeg er treg i toppen og må ha ting inn med te-skje, helst flere ganger slik at jeg forstår det ;)
    Men takk for svar - igjen. Takk også til deg Mumimamma. Jeg må jo innrømme jeg ble litt forvirret nå...

I følge mumimamma, skal jeg ta to hele tabletter, slik jeg selv også trodde. I følge deg, Anisa, skal jeg da altså ta 4 tabletter ( for å komme opp i 120 mg..) Hmm...kanskje jeg bør "safe" og kjøre på med 3 - og se hvordan det funker.
    Etter min første dag på 2 tabletter armour, merker jeg ingen forskjell fra levaxin, what so ever. Men legen sa jeg burde merke forskjell på dag to eller tre...Vi får se da, men i morgen tar jeg 3 tabletter da

Takk for innspill til meg som ikke helt skjønner alt dette.

God helg

Lignende tråder

1. Bytte av medisin?
    Av Ingvild i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 03-11-11, 17:17
  2. Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
    Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 29-04-10, 23:40
  3. "normal" T3 - bytte til Armour??
    Av serena i forumet Naturlig Thyroid medisiner