Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
22-08-12, 13:22 #3
Sv: For mye el. for lite thyroid..?
Hei Mumimamma! Jeg mener også at jeg har hatt symptomer siden sent 80-tall, men det er først de siste 10 år det har ballet mer og mer på seg, og de siste 5-6 år gått fra dårlig til ille - altså riktig elendig

Har du hatt betennelse i skjoldbruskkjertelen? Ettersom du har lavt FT4 og lav TSH, så kan det kanskje tyde på at problemet har sin årsak i hypofysen?? Mener det er slik hos meg, og dine resultater minner om mine. Jeg har ihvertfall ikke hatt noen betennelse så langt de har kommet fram til.
Jeg tar også for tiden 90 mg tyroid (Erfa). Gikk på 120 mg i vår, men litt lavere nå på sommeren. Prøvde meg på 150 en periode, med tanke på at jeg ville dosere til en del brysomme symptomer forsvant, men da ble det for mye T3 for meg. Er nok litt følsom for det.
Angående forventning til høyere T4, så er det helt vanlig at vi som går på tyroidmedisiner får en lavere T4 enn om vi gikk på Levaxin. Og det bekymrer meg ingenting, i og med at vi får nok T3. Det er jo det som skal gi oss energien osv. T4 gjør jo uansett ikke så mye nytte, før kroppen har omgjort det til T3. På Levaxin klarte jeg å komme opp på 16-17 i FT4, men var mye sykere da enn jeg er nå på Erfa og FT4 på 14.
Så løsningen er vel å dosere til vi kjenner at T3-grensa er nådd, og ellers ikke bry oss om T4. Slik ser ihvertfall jeg på det.
I tillegg må man kanskje se på andre ting som påvirker allmenntilstanden. Slikt som vitamin- og mineralstatus, ernæring +++. Har inntrykk av at de "vanlige" legene utover i det ganske land tenker lite på den biten av helsesituasjonen til en pasient. Så jeg har funnet ut at om jeg skal bli friskere, så må jeg selv ta affære - det har vært utrolig lite hjelp i å gå og klage hos lokale leger ihvertfall
. Håper jeg har funnet en mulig vei nå, men som mange sier:Ting Tar Tid - og tilfriskningen går alt for sent
.
Lignende tråder
-
kramper ved for lite kalsium
Av DALIA i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 22Siste melding: 05-10-11, 18:03 -
Leger er lite oppdatert
Av Mod i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 12-07-11, 17:13 -
Et lite hjertesukk....
Av gunnda i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 03-02-08, 00:07 -
TSH på 300-noe og var ganske lite affisert
Av nora i forumet TSHSvar: 0Siste melding: 05-04-05, 15:57 -
TSH på 300-noe og var ganske lite affisert
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 0Siste melding: 05-04-05, 15:57

Svar med sitat
Bokmerker