Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: ft4 på 28...farlig??
Hybrid View
-
12-07-12, 20:19 #1
Sv: ft4 på 28...farlig??
Hei
Jeg har også en høy ft4(25-27) men føler meg ikke hyper av den grunn. Jeg har det best nå når denne verdien er høy. Men det synes selvfølgelig ikke legen.
Hvorfor snakker "alle" leger om ft4 er høy eller lav, og ikke ft3?
-
22-07-12, 22:24 #2
Minns jeg har hørt noe om feil informasjon ved legestudiet e.l slik at de kun sjekker tsh og t4/ft4
Det de har lært er mangelfult etter hva jeg kan forstå!
Var vel en journalist som røsket litt opp i dette en gang, kommer ikke på navnet hans i farta, men han avdekket en del mangler og feil læring vet jeg.• Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
• Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA
-
23-07-12, 08:36 #3
T4 er et prohormon. Så det de måler er hvor mye av det frie prohomonet som flyter rundt i blodet og er tilgjengelig. Et prohormon er som navnet sier, et før-hormon. Det er ennå ikke ferdiglaget og klar til å bli benyttet av kroppen. Noen er skikkelig dårlige på denne omdanningsprosessen. Det interessante er hva FT3 er. Men samtidig finnes det ingen prøver som viser hva som skjer inne i cellene. Det hjelper deg lite om FT3 ser pent og normalt ut dersom du får for lite av det inn i cellene. Det er her jeg mener dagens leger svikter, de har glemt det kliniske, i å forhøre seg om hvordan pasienten har det, og så endre dosering av stoffskiftehormon. I stedet tror de, gudhjelpemeg, at blodprøven viser sannheten. Dermed blir alle symptomer tillagt den enkleste løsningen, psykiatrien. Vi har en lang vei å gå. Biter av medisinen befinner seg fortsatt nærmest i den mørke middelalder.
Slåss for å finne ditt optimale nivå tcelinet
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Kalsiumtilskudd, farlig?
Av nora i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 16Siste melding: 11-11-14, 08:10 -
ADEK - FARLIG! FARLIG! ..eller vent litt -.-
Av Kevlin i forumet VitaminerSvar: 4Siste melding: 22-01-12, 23:50 -
Kan det være farlig?
Av VibekeW i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 20-10-11, 09:53 -
Kalsiumtilskudd, farlig?
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 4Siste melding: 07-05-09, 14:46 -
Hvor farlig
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 26-04-05, 09:51

Svar med sitat
Bokmerker