Hei og takk for tilbakemelding og hilsen, Anisa og Dennis

Det er egentlig det jeg håper litt på, Anisa, nemlig at stoffskiftet skal ordne seg av seg selv. Det er interessant det du skriver! Og ting går riktig vei, så håpet lever. Legen min er heller ikke helt avvisende til at det kan skje. Det hadde vært flott, men tar det som det kommer. Så jeg kommer ikke til å starte med stoffskiftehormoner på en god stund ennå. Antistoffene mine vil ikke ned, de er stabilt høye. Men nå er det en liten stund siden jeg testet antistoffene.

Dennis, jeg er tidvis treg i magen. Det er perioder der jeg er ganske forstoppet, men i andre peridoer fungerer tarmen fint. Jeg tror muligens det kan være en en effekt av tarmskyllingene. Jeg har jo tatt langt mer enn de ti tarmskyllingene som blir anbefalt som max. Jeg er nøye med probiotika og FOS, men skyllingene forrykker nok noe av balansen i tarmen likevel. Enten det eller at tarmen "blir lat" og ikke jobber som det skal. Forhåpentligvis retter det seg etter at jeg er ferdig med behandlingnene. Men det kan selvsagt også hende at det er det lave stoffskiftet som gir meg treg mage. Treg mage er jo ganske ugunstig mht sopp, som du sier. Soppen gjemmer seg i avføringen, og avføring i tarmen gir grobunn for ny sopp. Så det er en litt vond sirkel. Jeg ser nemlig at i perioder der jeg er forstoppet, blusser soppen opp. Men jeg føler at jeg ikke har så mye valg. Skal forsteiningene ut, må jeg skylle dem ut.

Rufus