Side 32 av 36 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536 Siste
Viser søkeresultater 311 til 320 av 354
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.

Anisa, da skal jeg følge rådene dine!

Takk for at du bruker tid og energi på å svare meg

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Rufus Jeg har et råd til dig, du har alt at vinde ved at teste... men så må det gøres i mindst et par måneder. Det kan gavne både fordøjelsen, svække forstoppelsen og... undertrykke (trimme ned) levende svamp (sopp). Man tager dette enzym-præparat en kapsel 3-4 gange pr dag ALTID MELLEM MÅLTIDERNE, og en tablet af dette enzym-præparat lige FØR hvert af hovedmåltiderne.

Anisa, du fortjener stor takk! Dette var et meget godt råd. Min mage fungerer nå nærmest som normalt. Tiden med forstoppelse er så godt som over. Hvilken lettelse! Startet først med "super enzymene" før hvert måltid, og merket fort bedring. Noen uker senere begynte jeg med pancreatin mellom måltidene i tillegg, effekten kom raskt. I løpet av et par uker var magen "på plass" igjen!

Rufus

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Mulig jeg spør dumt, men taes enzymene også sammen med thyroid dosen? Må spøre siden dette taes separat fra måltid?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Dette var et meget godt råd. Min mage fungerer nå nærmest som normalt. Tiden med forstoppelse er så godt som over. Hvilken lettelse! Startet først med "super enzymene" før hvert måltid, og merket fort bedring. Noen uker senere begynte jeg med pancreatin mellom måltidene i tillegg, effekten kom raskt. I løpet av et par uker var magen "på plass" igjen!
    Hej Rufus Sikken en god nyhed (selv om jeg har regnet med at det vil fungere)! Det jeg selv er mest nysgerrig efter at høre om når og hvis - om det påvirker dit "tarmskylning-program" fordi jeg mener faktisk, at denne "enzym-terapi" kan i den sidste ende erstatte tarmskylning, og endda måske med bedre og vedværende effekt, foruden at være billigere, mere tidsbesparende og langt mere behageligt. Mens tarmskylninger "vasker" tarmen indefra, vil enzymerne forhindre at der overhovedet hænger noget fast i tarmen. Foruden alle andre gevinster af enzym-tilskuddet. Din dejlige tilbagemelding - set i lyset af dine årelange problemer med tarmfunktion og måske lidt til i relation til det - har fået mig til at kigge på mine notater og samle noget af det jeg ved om enzymer, i en ny tråd: Enzymer og lavt stofskifte her. Tusind tak for inspirationen, Rufus!

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Taes enzymene også sammen med thyroid dosen? Må spøre siden dette taes separat fra måltid?
    Hej Blondie Jeg sørger for at der skal gerne være enten mindst ½ time efter sidste måltid eller mindst ½ til næste måltid når jeg bruger "mellemmåltids-enzymer". Man skulle tro at Thyroid's proteinbundne hormoner kan have godt af at være "i selskab" med enzymer. Man siger også, at lægemidler virker bedst ved ordentlig fordøjelse og ved ordentlig fordøjelse er tilstrækkeligt med fordøjelsesenzymer til stede... Jeg kan forestille mig, at ved en opreguleret enzym-balance kan man måske blive lidt overdoseret og bør sætte medicindosen lidt ned? Jeg vil ikke så gerne begynde at gætte, men selv ville jeg nok holde tilskud af enzymer lidt adskilt fra Thyroid (eller Levaxin). Jeg har ikke selv problem med at holde diverse adskilt fra Thyroid, idet jeg sluger mine Thyroid'er et sted mellem kl. 03 og 04 om natten.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Hej Rufus

Har hentet citatet fra den anden hvor du snakker CT3M metoden med Vigdis... så vi kan snakke videre, uden at afspore den anden tråd.

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Takk for god-bedring hilsener. Pc'n hjemme er i streik, og jeg skal skynde meg å legge inn en post før jeg går fra jobb og tar helg.

Influensan gikk greit, det tok en uke med elendighet, men det var det. Trodde jeg skulle slippe unna influensaen siden jeg ikke kan huske at jeg har hatt influensa (ihvertfall som voksen). Men i år slapp jeg da altså ikke unna.. Håper dere har gått fri.

Vel, jeg skal ikke kaste meg på t3 sånn med det samme. Er usikker på om det vil virke for meg. I ettertid ser jeg at Efra gjorde lite godt for meg. Hadde et ubehag som forsvant da jeg sluttet. Overdosesymptomer, selv på lav dose. En befrielse å slutte. Levaxin hadde jeg bedre effekt av, selv om den kun var dårlig. Bestemte meg i høst for å gi levaxin et nytt forsøk før jeg skrinla det helt. Premissene er tross alt svært forskjellig enn da jeg brukte deg sist. Da var magen et ukjent kapittel for meg. Har nå kommet mye lenger med magen og binyrene er nok bedre. Har brukt levaxin i 11 uker. Trappet opp fra svært lav dose. Er ikke imponert over effekten denne gangen heller. Sist fikk jeg effekt etter ett (!) år, nå har jeg en svak effekt, moderat bedring av sympteomene. Men det monner ikke ordentlig.

Bekymringen er at siden det tyder på at jeg ikke tåler t3, så vil ikke t3-behandling alene være noe for meg? Eller virker det på en annen måte med døgnrytmedosering? Når jeg har lest P. Robinson-boka og på bloggen (skumlest riktignok) har jeg lest med det for øyet: Hvorfor fungerer ikke metoden på alle? For jeg har jo fått med meg at han skriver nettopp dette. Men jeg har ikke sett noen teorier på hvorfor det er sånn. Om noen ahr det, gi et pip Synes at når metoden nærmest blir framstilt som "Redningen" for stakkars stoffskiftepasienter, så bør det også nevnes litt om teorier/antakelser for hvorfor ikke metoden er suksessfull for alle. Så vidt jeg husker er det en ganske stor prosentandel... ?

Jeg er ikke ferdig med magebehandlingen min. Min mage er svært gjenstridig. Det kommer fremdeles ut forsteininger. Er oppgitt over at det tar så lang tid, hadde sett for meg at jeg skulle være i havn med behandlingen for lenge siden. Jeg driver å fremdeles.
    Har du nogensinde prøvet kombinationsbehandling T4/T3? Altså ud over Thyroid... Eller hvordan ved du, at du ikke kan tåle T3?

Man kan ikke sammenligne effekten af T4 i Levaxin og T4 i Thyroid, fordi T4 i Levaxin er kun et analog til det "ægte" T4, dvs. det kan måles med samme metoder uanset om man er i behandling med Levaxin eller Thyroid, men selve effekten på kroppens biokemi er altså uens. Så når du skriver at du tåler Levaxin bedre end du kunne tåle Thyroid, behøver det kun betyde at du tåler bedre T4-analoget end du tåler ægte T4.

Gider du poste tal på de seneste prøver, også ant-TPO?

P.S. håber at du ikke er stoppet med enzymer...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

TAkk for svar, Anisa! Har vært uten nett hjemme, derfor er jeg treig med tilbakemeldingen.
    Nei, jeg har ikke brukt t3/t4 utover thyroid. Og jeg har nå bestemt meg for å prøve t3-behandling. Må bare trappe ned t4 først. Har fått resept på t3, så da gjør jeg et forsøk. Så får jeg bare prøve meg fram og la skepsisen fare.

Nei, enzymene har jeg ikke sluttet med! Det var redningen for meg. Fant ut etter en stund at jeg klarte meg bare med Pankreatin. Magen har fungert utmerket. Men nå etter jul, synes jeg det har begynt å gå litt treigt igjen. Tørre klumper. Har derfor lagt inn ny bestilling både på Super-Enzymene + HCL, så nå håper jeg det skal gjøre susen.

Prøvene mine før jeg startet levaxin i november:
    TSH: 14 (0,2-4), Ft3: 3,8 (3,5-6,5), Ft4: 11,3 (11-23).
    Etter 11 uker på t4-behandling (100 mcgr på prøvetakingstidspunkt): TSH: 4,8, Ft3: 4, Ft4: 20,1.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Husk å start uhyre forsiktig med T3 Rufus, del tabletten i 6-8 biter. Start med en bit, eventuelt to første perioden. Det blirr maks 5-7 mcg t3 som startdose. Etterhvert må du balansere både å få rett dose, ikke for fort, ikke for sakte. Og det som også er viktig er å kjenne når T3 faller, slik at du setter inn ny dose til rett tid. Paul Robinson mener at T3 har en slags bølge, du går opp, når toppen, og daler. Og kapper du på dalende for fort med ny dose er det ikke sikkert det fungerer like bra som å treffe korrekt. Min erfaring var at jeg trengte hyppigere doser i starten. Etterhvert skjedde det noe i kroppen, og dosene kunne komme med lengre intervaller. Det blir spennende å se om dette kan ha en effekt for deg. Du er vel ingen A4- hypo akkurat
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

OK! TAkk skal du ha. Jeg kommer nok til å bruke deg som konsulent! (hehe) Må gjøre litt mer selvstudium først.

Ingen A4 hypo nei....

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Hva slags kosthold spiser du Rufus? Rart at du ikke snart får skikk på magen din.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Bare for å være tydelig: det jeg snakket om var to biter i to forskjellige doser første perioden, jeg ser det var litt uklart formulert. En periode er fra 4-14 dager. Det varierer fra person til person, noen er svært følsomme og må ta det langsomt. For meg har det ikke vært noe problem, jeg øke med 3-4 dagers mellomrom
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 32 av 36 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536 Siste

Lignende tråder

1. Hashimotos og Erfa Thyroid
    Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 10
    Siste melding: 19-10-11, 11:36
  2. Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
    Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 21-03-11, 16:59
  3. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 17:47
  4. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 17:47
  5. Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
    Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 3
    Siste melding: 15-04-10, 22:09

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg