Hei alle!

Har vært innom her før og fått mye god hjelp og info, så nå prøver jeg igjen.

Fikk påvist lavt stoffskifte av fastlegen min for 2 måneder siden. Har deretter vært hos en annen lege som har enda mer greie på dette, han holder til i Arendal.

Det viser seg at jeg har antistoffer i kroppen, som jobber mot skjoldbruskkjertelen, samt også "feil" verdier av alt det andre blodprøvene viste. Jeg Har mange spørmål etter at jeg nå har begynt på medisin (levaxin 75 mg - begynte på 50 men har økt til 75 etter legens anbefaling og skal visst opp i 100 etterhvert...)

1. Kan noen forklare meg hva antistoffer gjør og hvor "skummelt" er det å ha dem?

2. Er det vanlig å kjenne litt ømhet i halsen? Jeg kjenner det som et "press" på hver side av halsen...og har lurt på hva det kommer av?

3. Har gått ned 4 kg i vekt. Vil dette stabilisere seg, eller er dette en fin virkning av tablettene? Har tidligere ikke klart å ned i vekt, men trenger det.

4. Jeg har, før diagnosen, undret meg over at jeg stammer litt, ikke klarer si ordene ordentlig. Noen ganger sier jeg ordene tre ganger på rad før de kommer skikkelig ut osv...Kan dette ha med lavt stoffskifte å gjøre?

5. Har nedsatt hukommelse, og surrer mye. Kan dette også knyttes til lavt stoffskifte?

6. Legen i Arendal satt meg opp fra 50 til 75 mg, og sier at jeg etterhvert kan øke til 100. Men når da? han sa bare at jeg skulle vente noen uker....men jeg vet ikke helt hvor mange uker jeg da skal vente...

Jeg fikk ikke spurt legen om alt jeg ville, gikk litt fort i svingene.
Men jeg håper noen med erfaring kan svare meg her inne.
Forøvrig har jeg merket SUPER effekt fra å ta tablettene på kvelden, til å bytte over til å ta dem om morgenen. Nå sover jeg jo endelig kjempegodt og våkner bedre med å ta tablettene på morgenen.

Håper på svar

Mvh Milli