Hei vinter,

Så leit å høre at du har vært syk så lenge.

Mener jeg har lest at det er viktig at man ikke legger om til glutenfritt kosthold før en gastro med biopsi tas, for da kan man risikere at biopsien er fin, og så er man like langt. Og tror at det er nødvendig med bekreftelse på cøliaki med biopsi hvis man skal få støtte til kosthold på Nav. Jeg kan ta feil selvfølgelig, men kanskje du burde spørre legen din om dette?

Noen har god råd og trenger ikke slik økonomisk støtte, og vil heller spise glutenfritt fra dag 1. For andre betyr det mer, og de må evt lide seg gjennom ventetid på gastro for å få tatt biopsi før de begynner på glutenfritt. Ville bare nevne det siden jeg har hørt om andre som har gått på en smell der, så får du ta dine egne valg.

Synes det er merkelig at din tsh går ned samtidig som ft4 går ned. Blir spennende å se hva de nye blodprøvene sier nå som du har begynt på levaxin. Håper du legger ut de nye svarene dine når du får dem.

Bra du skal slutte med antidepressiva siden de ikke hjelper. Tror det er veldig mange som får en depresjonsdiagnose og blir satt på antidep, men som egentlig har noe fysiologisk som utløser depresjonstilstander, og legene er alt for sløve med å få sjekket slike ting før de setter folk på antidep.

Glad du har en mann som støtter deg. Ønsker deg god bedring.