Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
07-06-12, 19:46 #3
Sv: Sliter med å gå på lavkarbo
Jeg vet jo ikke hvor stramt lavkarbo du lever. Jeg har levd på lavkarbo i 5-6 år, men jeg følger stort sett Fedons lavkarbo. Dvs etterhvert følger jeg min egen og vet hva min kropp tåler.
Men hele veien har jeg lagt på minst 50 gram karbohydrater pr døgn, og ikke så mye fett (cottage cheese i stedet for rømme f eks). Slik gikk jeg ned sakte men sikkert de første årene, i gjennomsnitt 1/2 til 1 kg pr måned. Jeg har ikke vært i ketose, og de gangene jeg har vært i ketose har jeg ikke att det så veldig bra.
Siden jeg gikk så sakte ned, så har jeg klart å venne meg til kostholdet. Dessuten tillater Fedon et type kosthold slik at jeg ikke sprekker, dvs man kan spise litt "ulovlig" mat uten at det går ut over hverken vekt eller kosthold. Så for meg er dette helt klart en livsstil som det tok meg en god stund å venne meg til. Nå er dette det vanlige, og det er ikke ofte jeg spister sukker eller mel uten at jeg har noen problemer med å holde meg unna.
Men klart, om du er sukkeravhengig, så må du nok gjennom en avrusningsperiode, som Bente snakker om. Men kanskje du skal kjøre litt moderat lavkarbo mens du kutter ut alt sukkeret?
Uansett, lykke til! Og på lavkarbo.no kan du finne mye informasjon og hjelp (men det vet du sikkert allerede)Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
Lignende tråder
-
Min 11-årige datter sliter
Av Porla i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 29Siste melding: 06-01-13, 10:37 -
Sliter du med å få resept på LDN?
Av Vigdis i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)Svar: 1Siste melding: 31-03-12, 08:01 -
THS-verdier og sliter med søvn
Av Lotta i forumet SøvnSvar: 21Siste melding: 11-11-08, 18:37 -
Sliter med å bli gravide
Av Bonzo i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 25-06-07, 18:50 -
Går på Levaxin, men sliter fortsatt....
Av Jente77 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 7Siste melding: 11-01-07, 19:40

Svar med sitat
Bokmerker