Takk til Admin for forslag om å velge en privatklinikk for ultralyd - det kan være et alternativ hvis det er lang ventetid i det offentlige!

Jeg googlet "ultralyd Trondheim" og fikk i alle fall opp at Curato utfører ultralyd - til en pris av 1200,- hvis en skal betale selv. Jeg kjenner ikke rutinene, men ta en telefon, så får du vite mer?

Prøvebehandling er noe du kan foreslå for legen. Det er ingen risiko ved det - det verste som kan skje er at du ikke merker noe, eventuelt får symptomer på at kroppen din får for mye thyroksin, med hjertebank og uro i kroppen - men jeg tror ikke det er så stor sjanse for at du vil oppleve det, med dine symptomer.... Har det ingen positiv virkning på deg, er det jo bare å avslutte forsøket. Du kan også si til legen at du vil ha en henvisning til ultralyd av skjoldbruskkjertelen.

Dersom du synes det er stressende å være hos legen alene, kan du ta med deg noen som kan støtte deg. Skriv eventuelt ned alt på forhånd, slik at du husker alt du tenkte å spørre om. Det er ikke uvanlig å føle seg liten på legekontoret, men du får gjøre et forsøk til - og tenke på at du er der fordi du har rett til å få hjelp med helsa di?