Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
Min basaltemp har ligget på 35,8 i flere år, og så vidt jeg skjønner er dette ganske normalt når man er stoffskiftesyk.
Jeg tar ferritin og d-vitaminer fordi blodprøver viser at jeg er litt lav her
Jeg tar selen fordi jeg har mye antistoffer, og selen hjelper mot det
Jeg tar magnesium, sink og nattlysolje for og begrense kramper (etter råd fra lege)
Jeg tar tran daglig og har gjort det hele mitt liv.
Ellers spiser jeg variert, og bruker også diett.no flittig for og være sikker på at kosten min ikke gir meg mangler.

Jeg tar Levaksin om morgenen. Har prøvd begge deler, men det ser ut for meg som jeg har best effekt av levaksin om morgenen.
Hvor lavt er stoffskiftet ditt / blodprøver, og har du antistoffer?
Takk for innspill Jeg hadde ikke peil i det hele tatt på dette med temp og stoffskifte, helt nytt for meg - men jeg vet at jeg har hatt lav temp i flere år på morgenen. Og følt meg helt uttafor like lenge. Utrolig at en lege omsider kom på at kanskje det var noe med stoffskiftet mitt....

Nå kom jeg på at jeg også ble bedt om å ta omega3, ja...også alt det andre jeg nevnte.

Har ikke testet det der anti-tpo som jeg ser det står om her. Så jeg aner ikke om jeg har antistoffer....
Men ellers er verdiene mine " i grenseland" som legen sa....ikke typisk veldig lavt, men så lavt at jeg burde medisineres sa han. Og sammen med tempen min, så var det visst ikke tvil...ettersom jeg forsto.

Jeg aner ikke hva som er hva og hva som er greien, men dette er de prøvene jeg fikk svar på:
tsh 3.0
t3 3,4
t4 12,1

Hva betyr egentlig de tallene? skjønner bæret....