Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
Hva er egentlig problemet? Kjøper meierismør, men tar den fram en stund før jeg skal spise, eller så putter jeg den i microen i noen sekunder. Evt kan du legge den opp på en varm ovn kort tid. Laget smør før jul, men bruker tid og krefter på andre ting.
Hej Helgemann Jamen, også for mig handler det om at bruke tid og krefter på andre ting foruden at få en helsebringende olie med, i samme ombæring.

Man kan sammenligne med f.eks. at have et månedskort til bus og tog, så man ikke hver gang behøver at gå til kassen for at købe eb enkelt billet, hver gang man skal fra det ene sted til det andet. Ved at tilberede en vis mængde smørblanding en gang om ugen, behøver jeg ikke, flere gange om dagen hver dag, at skulle huske at tage smørret ud før det skal bruges, eller lune det op i mikroovnen. For mig er det en aflastning at gøre noget en gang ugentligt, i stedet for flere gange om dagen...

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
Hvis jeg bruker stavmisker så kanskje jeg klarer å blande bedre neste gang -
dvs at jeg kan få blandet inn mer av macademiaoljen.
Hej Kevlin Tillykke med forsøget! Nej, stavmikser er slet ikke nødvendig. Du skal bare sørge for at smørret er i stuetemperatur og røres blødere endnu med almindelig, elektrisk piskeris. Ved ikke hvad den hedder på norsk, men den ser ud som her:

Det betyder ikke noget, at det føles trægt til at begynde med. Bare kom olien i og pisk videre og smørblandingen vil på sekunder bliver endnu blødere. Det skal nok blive fastere igen efter ½ time i køleskabet.

Jeg kan virkelig godt lide macadamia-bi-smagen, men hvis man rører smørret med MCT-olien, vil der overhovedet ikke være anden smag end smørrets egen.