Sitat Opprinnelig skrevet av Shadow Vis post

Jeg har lest og forsøkt å forstå... Men er så preget av konsentrasjonssvikt, uro, hjertebank etc at jeg
klarer det rett og slett ikke selv.

Kan noen av dere være så snill å hjelpe meg å forstå utviklingen i stoffskiftet så blir jeg veldig glad!!

Skriver inn prøvesvar tatt i september og april:

September:

TSH 1.8 (0,4-3,5)
Fritt T3 3.8 (3.0-6.0)
Fritt T4 11 (7-16)
Anti TPO 700

April:

TSH 2.32 (0.2-4.5)
Fritt T3 5.7 (3.9-6.7)
Fritt T4 14.8 (9-19)
Anti TPO 650 (0-34)
TSH Reseptor mindre enn 1 (samme som TRAS)??

Kort for de som ikke vet: Jeg hadde hyperthyreose etter fødsel 2001, deretter hypo. Satt på Levaxin, ble aldri bra, etter hvert diagnose ME. Aldri forsøkt medisinering etter 2006/2007. Aldri forsøkt annet enn litt levaxin.

Har legetime tirsdag, er dårlig - hva betyr dette
Vil bare lige sige, at dette med rækkefølgen i forhold til stofskiftemedicin eller binyrer - hvad man skal ta sig af først - at ikke mindst binyrerne lider under manglende eller dårlig medicinering. Jeg ved ikke, hvad det er, du har læst. Men jeg ville sige, at rækkefølgen må komme lidt an på, hvordan man har det /hvor langt nede, man er og hvor lang tid, man har været dér, og så vil jeg tro, at det for mange kan betale sig at sætte begge dele i gang samtidig. Men det er så min mening.

Jeg tror, de allerfleste sætter gang i behandling af stofskifte uden at ta binyrerne i betragtning overhovedet, og det er jo vældig synd. Der står jo endda på pakningerne til alle former for stofskiftemedicin, at har man problemer med binyrerne, så bør man ikke gå i gang med at ta medicinen, før man har taget hånd om dette. De fleste får imidlertid ikke en gang tjekket, om der skulle være et problem i det hele taget Går den, så går den - og det gør det jo også i de fleste tilfælde; folk falder jo ikke døde om, fordi de får stofskiftemedicin. Men man kunne jo gøre behandlingen så utroligt meget mere effektivt, hvis binyrerne også kom med i betragtning!!

Nielsigne