Tusen tusen takk for svar Nielsigne

Jeg vet ikke riktig hvor jeg skal finne krefter til å bite tennene sammen og kjempe videre fra.. Men jeg finner dem uansett

Jeg tok blodprøver ved Lillestrøm helseklinikk i september som viser: (lister opp bare noen her)
*B12 270 (100-450)
*S-vitamin D (25OH-D: 53 (75-150)
*folat 7 (>4)
*S-Ferritin: 18 (10-30)
*S-Selen 0,7 (0.6-1.8)
*s-sink 9.9 (10-18)

Folat har jeg startet med etter at disse prøvene ble tatt, så B12 skal vel da være riktig svar?

Jeg fikk liste over tilskudd i behandlingsplanen. D3 skulle jeg ta, men hun har sagt at det er nok med 10 mikrogram, og at den fra Pharmanord var ok. Nå forstår jeg jo at dette er aaaaltfor lite..

Har lest og lest her inne, men har så uttalte hodeplager at jeg finner ikke tak i hvor jeg skal bestille D3 i høydose, hvilket merke etc.

Har ikke hørt at jeg har utslag på andre antistoffer, men var og tok nye prøver inkl TRAS for noen dager siden.

Forsøkte B-12 sprøyte, men kuttet den ut da jeg ikke kunne ta den ved planlagt graviditet, pga at jeg ikke hadde mangeltilstand i blodet, ifølge Dr.Lund ved Lillestrøm helseklinikk.

Jeg er egentlig litt i om dagen, og synes det er både trist og for jævlig at privatlege ved Lillestrøm helseklinikk/STrømmen medisinske senter ikke kan se denne problematikken og virkelig ta tak i det når jeg betalte så mye for det.
Jeg har ME diagnose, men alt startet med hyperthyreose, og da bør de tillegge dette mere vekt mener jeg. Min hyperthyreose i 2001 var så høy at jeg ble beordret direkte hjem fra ferietur! Ofte er det nok slik at det man merker er starten på sykdom, også er årsak. Så derfor tenker jeg at årsak til mine 11 syke år og ME diagnose i bunn er stoffskifterelatert... Etter det ble jeg hypo. Men symptomene minner jo mer om en blanding, da jeg går ned i vekt og har høy puls/hjertebank etc... som kan være som du Nielsigne nevne, binyrerelatert.

Jeg har legetime neste uke, håper å få prøve Levaxin.

Bestilte time hos Dag Schiødt ved Heggeli helhetsmedisin 7.juni i tilfelle jeg ikke kommer meg videre.. Men bør vel først forsøke Levaxin, ta ny MR av hypofyse og få sjekket skjoldbrukskjertelen??

Har mye vondt i halsen, stor klump, er noe som er veldig i "veien" inne i halsen, kjenner det hele tiden, mye verre de siste månedene men har vært der i flere år. Mye smerter i hals, nakke,hode, skulderblad,hender,rygg.Hodepine som ikke forsvinner med paracet/ibux.

Geitrogene matvarer:
Takk, dette skal jeg lese mere om! Jeg som pga min strenge diett spiser mye nøtter og mandler... da min ernæringsfysiolog anbefaler dette..

MEN vi har jo aldri tatt hensyn til stoffskiftet - fordi mitt stoffskifte er jo helt fint både ifølge strømmen helseklinikk og fastlege.

GRRR...,

-og ønske oss veldig et barn til, men når vet jeg om det er trygt at forsøke igjen... Først må jeg iallefall få Levaxin..

HELDIGVIS finnes dette forumet Jeg skulle så gjerne ha vært her inne for lenge siden, men må se fremover.
Etter hvert håper jeg å få overskudd til å lese andres tråder og ikke bare stille spørsmål om meg selv.

Men er veldig takknemmelig for tilbakemeldinger, det gjør veldig godt og hjelper meg til å forstå og vite hva jeg skal gjøre

Ønsker dere en god kveld!