Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
11-04-12, 20:01 #2
Sv: Holder jeg på å få høyt stoffskifte?
Hei!
Jeg skal ikke skryte av å være noen ekspert på høyt stoffskifte (mitt er lavt) men for meg ser prøvene dine ut til at du er i en prosess med å utvikle høyt stoffskifte (hyperthyreose). Ditt TSH er synkende, og har kommet under referanseområdet, mens fritt T4 er stigende, men foreløpig innenfor referanseområdet. Det kan være derfor legen din ikke vil behandle deg, men det er bare en gjetning. Symptomene du beskriver samsvarer vel også med hyperthyreose.
Dette med referanseområdet kan være et problem, fordi man kan ha symptomer, mens legen ser på blodprøvene og mener de er "fine", og derfor ikke tilbyr noen behandling. Har du beskrevet symptomene dine godt for legen? Hun/han bør ta det på alvor, for dette høres jo ganske utmattende ut? Får du ingen respons, kan det være en ide å oppsøke en annen lege for en "second opinion"?
Det hjelper jo ikke at blodprøvene dine er "fine", hvis du føler deg elendig.
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 37Siste melding: 27-07-11, 12:16 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28

Svar med sitat
Bokmerker