Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Threaded View
-
08-04-12, 21:57 #1
Høy anti-TPO, spontan abort. Kan jeg ha lavt stoffskifte? Lege mener ikke det...
Hei!

Jeg er helt ny på forumet, har lest litt her inne tidligere og sett at her er det mye god kunnskap!
Var nylig gravid og opplevde spontanabort i uke 5. Er 37 år, snart 38. Blitt dårligere etter aborten.
Mine verdier tatt i september 2011 er:
*S-Anti-TPO 700. Ref.området står 0-9, merket med stjerne pga forhøyning.
*ST4 Fritt 11- Ref.området står på 7-16.
*S-T3 Fritt 3,8. Ref.området står på 3.0-6.0
S-TSH 1.8. Ref.område 0,4-3.5
Jeg har ikke vært medisinert siden 2007 -men vært syk. Fikk da beskjed om å seponere alt av Levaxin for å se om verdiene holdt seg innenfor referanseområdet, og fikk forklart at skjoldbrukskjertelen kunne klare å gjennopta sin funksjon. Han var spesialist i infeksjonssykdommer, og snakket om at jeg kan utvikle Hashimoto. Undersøkelse av kjertelen viste grensestor hypofyse. Var skrevet noe om at det ikke var klare indikasjoner på hypofysetumor, dette var i ca 2005.
Ble gravid nå, og mistet. Kan dette være pga at jeg har lavt stoffskifte?
Dette har jeg egentlig lurt på ganske lenge, men min fastlege sier nei, og jeg har vært ved Lillestrøm Helseklinikk (nå Strømmen medisinske senter) som ikke mener jeg skal medisineres.
Kort sykehistorie:
2001: fødsel, veldig høyt stoffskifte etter fødsel, ble meget syk, fikk beskjed av lege om å avbryte ferie og komme meg hjem for medisinering. Ble litt bedre av medisin, fikk lavt stoffskifte, satt på thyroxin, deretter levaxin.
Etter 2001: ble gradvis dårligere over år etter å ha startet på Levaxin. Utredet grundig og endte opp med diagnosen ME i 2007.
Har hatt mange tøffe år, vært mye syk. Ikke forsøkt Levaxin siden 2007, da alle sier jeg har normalt stoffskifte. Mye utmattet, sterke symptomer av mange slag, sterke magesmerter over flere år.
Startet ved Lillestrøm Helseklinikk i sept 2011. Påvist flere intoleranser. Startet diett og flere kosttilskudd, samt medisiner av lege. Seponerte medisiner fra lege i februar da jeg var blitt mer stabil form og god bedring av diett. Følger nå diett og kosttilskudd godkjent for graviditet. Oppfølging av ernæringsfysiolog. Har ikke råd til å følge medisiner av lege, og vil se hvor bra jeg kan bli av diett og kosttilskudd.
MEN, jeg lurer sterkt på om mitt stoffskifte egentlig er lavt??
Er det noen her inne som kan være så snille å si hva dere mener? Jeg leser men har vanskelig med konsentrasjonen så det blir mye å lete etter i de ulike trådene..
Har ikke klart jobb siden 2001. Ønsker så inderlig å finne ut hva som kan gjøre meg bedre etter snart 11 år..
Jeg blir veldig glad hvis noen kan svare meg!
Sist endret av Shadow; 08-04-12 kl 22:43
Lignende tråder
-
Fastlegen min mener jeg ikke har så lavt stoffskifte at jeg bør ha symptomer...
Av Anino i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 06-05-11, 23:04 -
anti-tpo på over 300... lavt stoffskifte
Av lykkepillen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 30Siste melding: 08-02-11, 10:11 -
To spontane aborter på rad.
Av Linn i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 16Siste melding: 02-08-10, 19:29 -
Større fare for spontan abort?
Av lady90 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 02-08-10, 19:29 -
Hvilken form for lavt stoffskifte? Høy anti-TPO
Av Cossie77 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 19-03-10, 13:56

Svar med sitat

Bokmerker