Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Oppstart på Armour thyroid og hjertebank

Sitat Opprinnelig skrevet av siennna Vis post
    Mine prøver på stoffskifte 14.03.12 :
    S-Fritt T3 4.9
    S-Fritt T4 13.1
    S-TSH 0.31
    S-Tyroksin 106
    Du har ikke skrevet nogen referencer til de enkelte analyse-tal, men set selv uden dem, virker det ikke som om de daværende 100 mcg Levaxin var nok.

Jeg sa til legen at jeg er svært sensitiv for medisinering og at jeg raskt får virkning av tabletter, derfor hadde jeg selv i forkant av at jeg startet med armour trappet ned dosen levaxin til 50 mcg, fordi jeg følte meg så elendig ville jeg se om det hjalp. Det jeg syns det hjalp på var at jeg ikke følte i like stor grad nedstemthet. (kan ha vært innbildning selvfølgelig)
    Det behøver ikke være indbildning. Tværtimod - en virkning, i kontrast til effekten af reducering af Levaxin. Men det hjælper alligevel ikke nok, når doseringen er så lav.

Etter noen dager med så lite levaxin ble jeg helt uten krefter i kroppen så dosen var nok for lav. Armour har gitt meg et løft ut av å føle meg nedstemt så slik sett føler jeg meg bedre, men ikke optimalt. Hjertebank og pulsering i kroppen er vel det som jeg gjerne skulle blitt kvitt nå.
    Har du reflekteret over...

Hvorom alt er, er den mest effektive måde at få for lille dose medicin til at virke bedre og måske endda slippe for hjertebank - ikke at dele Armour i to gange over dagen, men at tage det hele inkl. Levaxin til natten, dvs. når du skal sove. Test det i en uge (ikke kortere end det) og se om det ikke hjælper. Det tror jeg det vil.
    Er du skeptisk til nat-medicinen? Der er ingen grund til at være skeptisk. Det hedder chronopharmacology og handler om hvornår kroppen kan bedst nyttiggøre forskellige former for medicinske behandlinger. For de fleste hormoner ligger den optimale periode netop om natten. Det er nok det bedste råd på det foreliggende, du kan få lige nu, og inden du ved hvad vej du skal senere.

Hvis du ikke vil teste natmedicinen, hvad vil du så?

Har du / din læge lagt en strategi for, hvordan du skal komme videre?

Hvis du vil vide mere om videnskaben bag nat-medicin, søg på chronobiology og chronopharmacology.
    Det er IKKE noget "alternativt vås", men eksakte medicinske videnskaber.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2012
    Meldinger
    16

Standard Sv: Oppstart på Armour thyroid og hjertebank

Takk for svar Skal sjekke ut linkene du la ved. Jeg skal til min lege igjen i Mai 2012.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Takk for svar Skal sjekke ut linkene du la ved. Jeg skal til min lege igjen i Mai 2012.
    Jeg tror ikke, at du kan klare dig på den aktuelle medicindose frem til maj. Du bør også være opmærksom på, at tiltaksløshet er et almindelig, snigende symptom på for lidt hormon, og at du nok kommer til at opleve en tiltagende tiltaksløshet, mens du venter på lægetimen. Lægen kan ikke trylle tiltaksløsheten væk. Det kan kun den rette medicindose, når den får lov til at arbejde længe nok efter øgning, fordi der går altid et rum tid før effekten indtræffer.

Jeg har givet dig de råd jeg kunne, med respekt for den behandling du allerede er i. Resten er op til dig.
    Lykke til, under alle omstændigheder.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2012
    Meldinger
    16

Takk for svar og råd. Jeg får vurdere om jeg må få en time før Mai En ting som er helt sikkert er at dette med stoffskifte ikke er enkelt.

Ønsker deg en god påske)

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Sienna, det går an å øke dosen litt på egen hånd. Det er ikke farlig. Det er etter min mening en viktig del av det å ha denne lidelsen, at du blir kjent med egen kropp, hva som er dine hyposymptomer. Uansett er ikke legen inne i din kropp. Legen vet heller ikke hvor ditt optimale velvære befinner seg etter hvor på FT3 og FT4 skalaen du befinner deg. Det er en langsom prøve-og feileprosess som du må gå aktivt inn i selv. Det smarteste du kan gjøre etter å ha fått denne diagnosen, er å å være en aktiv pasient. Lag deg en liten dagbok, skriv ned symptomer, medisindose, tilskudd, og hvordan du opplever bedring eller forverring. Jeg har et slikt dokument som jeg hele tiden føyer nye ting til, det har hjulpet meg masse til å forstå. Pluss å ta vare på alle blodprøver og lære litt om å lese dem
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2012
    Meldinger
    16

Hei Vigdis!

Ja tok rådet ditt fra forrige gang om å skrive en dagbok så skriver ned alt som skjer. Er viktig å forstå og kjenne på dette selv, enig i det

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Kald og varm
    Av Persa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-11, 20:38
  2. Jeg fikk operert ut hele skjoldkjertelen i november-06 (hyper med kalde knuter)
    Av Zena i forumet Lavt stoffskifte etter operasjonen
    Svar: 55
    Siste melding: 20-04-08, 10:50
  3. vil en infeksjon i skjoldkjertelen vises på crp?
    Av rikke i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 6
    Siste melding: 16-04-08, 18:05
  4. Kald hud og sminke/ansiktskrem
    Av kira i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 4
    Siste melding: 14-06-06, 18:58
  5. Er det ingen andre her som reagerer på kald vind?
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 14
    Siste melding: 26-05-06, 13:06

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn