Viser søkeresultater 1 til 10 av 20

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Angry Sign of Hertoghe

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Den manglende kliniske undersøkelsen vi mottar på legekontorene er i beste fall uvitenhet.
    Og uvidenheden fortsætter!

Afpillede øjenbryn, særlig den ydre del af dem, har længe været kendt som et klart tegn på, at der er en ubehandlet eller underbehandlet hypothyreose og (af den grund) "afpillede" binyrer i spil. Men har nogen af Jer oplevet, at lægen så opmærksom på patientens ansigt og sagde de magiske ord: "vi må se at få dig nøje udredet for lavt stofskifte og en mulig underaktivitet af dine binyrer"?

Ingen, formoder jeg....

The Sign of Hertoghe, også kaldt for Dronning Annes Tegn er en udtynding eller tab af den ydre tredjedel af øjenbryn, og er et tegn på hypothyreose. Tegnet er opkaldt efter endokrinologen Eugene Hertoghe fra Antwerpen, der var en pioner indenfor forskning i skjoldbruskkirtel og skjoldbruskkirtel-relaterede sygdomme.

Hvem var så denne dr. Eugene Hertoghe? Han var ikke en Herre-Hvem-Som-Helst... Han var det første led i "endokrinolog-slægten Hertoghe". Dr. Eugene Hertoghe har i 1882 været (med)stifter af den moderne endokrinologi, efterfulgt af dr. Luc Hertoghe, dr. Jacques Hertoghe og i vores tid - dr. Therese Hertoghe og dr. Thierry Hertoghe.

Nu er jeg ikke selv særlig autoritetstro, men når Eugen Hertoghe får nogle af de ydre tegn på hypothyreose, endda opkaldt efter sig - er det godt nok for mig, og burde ligeledes også være godt nok for enhver læge med respekt for sig selv og sit fag.

Billedet hentet fra My Iodine Journey (absolut læseværdigt netsted for os, med hypothyreose)

Kilder:
    Sign of Hertoghe
    Eugene Hertoghe, MD: Original Thyroid Expert
    Do You Have Hidden Hypothyroid Disease?
    Forgotten Foundations of Thyroid Knowledge
    Sist endret av Admin; 28-02-19 kl 15:15
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
    Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 89
    Siste melding: 06-11-11, 22:27
  2. For lavt stofskifte??
    Av søløve i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 10-12-10, 14:16
  3. ca. 4 år med lavt stofskifte
    Av lilli i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 22