Viser søkeresultater 1 til 10 av 79

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Standard Sv: T3 betyder ingenting

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jaja, det er ingen ny påstand, den dér. Den har jeg også hørt fra nogen, der burde vide bedre. Men sagen er jo, at de ikke har mærket noget af dette på egen krop - alene den tristhed, man bliver overvældet af, når man ikke har t3 nok, er jo ganske overvældende, og jeg vil tro, den i sig selv kan være farlig for nogle stykker. Selvmordstrussel, er hvad jeg tænker om dette. Men også hjertet og alt mulig andet er jo i fare for lidt af hvert med for lidt t3!

Jeg selv kunne dårligt holde livetud på Euthyrox - selvom det havde taget mange træls symptomer som jeg havde på Ny Eltroxin, så var alene tristheden - der langt fra var det eneste symptom på utilstrækkelig medicin - lige ved at få mig.

En anden i samme familie, som handler om at danne t3 nok, lød en dag svaret fra en velrenommeret endokrinolog: "Det gør vi da allesammen"
    Jeg hørte L. Koren Dall på Aker sykehus si i et foredrag en gang; at å mangle evnen til å omdanne T4 til T3 "trolig ikke er forenlig med liv". (Så lever du, så omdanner du nok ???)

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: T3 betyder ingenting

Sitat Opprinnelig skrevet av Tily Vis post
    Jeg hørte L. Koren Dall på Aker sykehus si i et foredrag en gang; at å mangle evnen til å omdanne T4 til T3 "trolig ikke er forenlig med liv". (Så lever du, så omdanner du nok ???)
    Ja, men det er vel sandt nok - hvis man bare definerer liv som en ren biologisk tilstand; så enten lever man eller er død. Men nu er lægen, du nævner, jo netop læge og ikke (molekylær)biolog, så hendes perspektiv bør jo være meget bredere. Liv forstået som fravær af død er ikke det, man forstår ved livskvalitet. Jeg går ud fra, at også L. Koren Dall og alle andre læger ønsker at ha noget ud af livet - have energi til at gå på arbejde, vaske tøj og hus, bage med børnene, lave god mad, have venner på besøg, gå tur, læse bøger, elske ... Eller bare slet og ret være i godt humør, ha let til smil, ikke være nervøs.

De forstår ikke det her. Har ingen anelse om, hvad man går glip af, hvis man ikke danner nok t3. Liv, ja, men hvilket?

Lignende tråder

1. HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
    Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 3
    Siste melding: 24-03-12, 23:14
  2. Idiotforklaringer på lavkarbo
    Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 5
    Siste melding: 09-10-11, 18:23
  3. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  4. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn