Viser søkeresultater 51 til 60 av 79
-
20-03-11, 20:43 #51
Sv: Idiotforklaringer
Men i all vide verden. Når legene er SÅ håpløse burde disse folka hvert fall ta et enkelt google-søk for å finne ut hva "normal" TSH er, så de i hvert fall skjønner at de ikke skal ha TSH på 15,9!
-
21-03-11, 14:58 #52
"Disse folka" - hæ, HVA??? Er det "disse folkas" skyld

Hva googlig angår: man får allslags treff;
kunsten er å finne fram / skille skitt fra kanel.
Selv så har jeg gjennom hele ungdommen og unge voksne liv IKKE vært syk;
da blir man (les: jeg, iallefall ;0)) vant til å lene seg tilbake og bare stole på legen.
Jeg er neppe den eneste som har hatt FULL TILLIT til legen(e) -
og kanskje også andre autoriteter (men nå; sjekk min avatar og signatur).
Det er da tross alt legene som har utdannelsen og får betalt for å gjøre en jobb
Sist endret av Kevlin; 21-03-11 kl 15:35
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
21-03-11, 15:17 #53
Nei, jeg mente ikke at det er deres skyld, for all del. Jeg har bare blitt så kynisk at jeg ikke lenger stoler på hva legene sier. Jeg har opplevd alt fra sekretærer som ikke vil gi meg time fordi de mener bakteriell infeksjon, lungebetennelse og feber på 40 er magasjau, til en lege som sa at hjernerystelse ikke var noe å bry seg om (jeg fikk post-concussion syndrome og var syk flere år etterpå).
Jeg mente bare at med denne sykdommen er det kanskje en fordel å ikke være helt ukritisk til hva alle leger sier, at man må finne ut av mye selv, og at jeg ble rystet over at folk hadde fått så hårreisende beskjeder. Da mente jeg at de som har fått sånne beskjeder (disse folka = de som går med TSH på 16, føler seg helt på trynet dårlige og tror de er late) ikke må finne seg i det. Jeg har også gjort det mye. Jeg fikk levaxin og beskjed om at det bare var å ta en pille hver dag, så ville alt bli bra. Det ble det ikke, så jeg trodde jeg bare var lat og treg. Etter hvert fikk jeg beskjed om at stoffskiftet var ALTFOR HØYT og at jeg måtte gå ned i dose, så da gjorde jeg det, selv om dosen jeg trives på er høyere enn den jeg tok da.
Jeg mente selvfølgelig ikke at det er noens feil, beklager om det kom sånn ut. Jeg var bare sjokkert over beskjedene folk får, og mente derfor at det er viktig å lære seg mye om sykdommen selv, siden det fins mange "idiotforklaringer".
-
21-03-11, 15:30 #54
Oi - javisst
vi er nok på den samme siden, da.
Tenker nå også på hva slags svar og info som står i ukeblader...
sånn som i legespalter - reportasjer om folk
med diverse sykdommer og hvordan de med f.eks inntak av levaxin har "fått livet tilbake" -
fordi denne pillen var alt som skulle til når sykdommen som er så lett å oppdage med en enkel blodprøve... osv, osv
- sist jeg leste en sånn artikkel/reportasje mener jeg var i Norsk Ukeblad.Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
21-03-11, 19:35 #55
Ja, på god morgen, Norge var det også et sånt innslag, der en lege sa at "stoffskifteproblemer er veldig lett å behandle". Jadda! Hun hadde vel ikke tenkt det samme hvis hun hadde hatt det selv. Jeg ble så sint og så lei meg, jeg følte at vi alle blir skikkelig urettferdig behandla hele tida. Akkurat som vi er dumme og late fordi vi fortsetter å være slitne og ha dårlig hukommelse når vi får medisin og burde vært helt friske! Jeg syns det er en fornærmelse å måtte høre sånt hele tida. Til og med fra folk med stoffskifteproblemer. Jeg har lest på nettet fra folk som sier ting som "Levaxin/Armour osv. funker fint på meg, jeg har det som før", ja, det er fint for deg, men ha forståelse for at det ikke er sånn for alle.
-
08-04-11, 10:37 #56
Ekte hypotyreose er akutt
En ny bruger - Lillylille - har fået at vide af sin læge, at "at ekte hypotyreose ikke kommer snikende, men akutt". Det er utroligt, at en "ægte" læge afslører sin u-viden i denne pinlige grad. Det lover hans nuværende og fremtidige patienter rigtig skidt, når denne læge ikke anerkender at alle typer af hypothyreose udvikles snigende - med undtagelse af Posttraumatisk Hypothyreose. "Akut" hypothyreose kan man få af en anden sygdom, af en fysisk skade på skjoldbruskkirtlen og af langvarig stress hvor gså autoimmune thyreoideasygdomme, hvad enten det er hyper- eller hypo- er forbundet med post-traumatisk stress-syndrom, og er ofte først observeret klinisk efter perioder med langvarig stress.
Men Lillylille's læge fremhæver direkte "at ekte hypotyreose ikke kommer snikende, men akutt". Det er en "idiotforklaring"!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
08-04-11, 12:23 #57
Jeg ble sykemeldt for depresjon september 2008, og etter tre uker kom de på at de skulle sjekke stoffskiftet. Jag scoret der, og fikk vite at jeg hadde problem med stoffskiftet, men at jeg ville føle meg bra etter fra 3-uker til 3 måneder og at dette var en ukomplisert sykdom så lenge jeg huska tabletten min. Jeg har ikke klart å komme tilbake til arbeidslivet enda.....
Depresjon hadde jeg visst likevel, selv om psykolog sier nei; jeg er "utbrent" og at jeg ikke har typiske depresjonstrekk eller symptomer.
Likevel har jeg regelrett blitt trua av lege og NAV til å prøve antidepressiva, fordi jeg er jo deppa; stoffskiftet skal ikke være noe problem...
Jeg fikk også forklaringen at problemet mitt skyldtes en betennelse i skjoldbruskkjertelen. At jeg hadde anti-TPO på over 1000 allerede i januar 2009, ble ikke en gang nevnt før jeg maste om det nå nylig etter å ha lært litt her inne på forumet.
-
30-04-11, 11:19 #58
Læst på den danske Netdoktor i dag:
"Men - nu står vi i et problem: Min mand er korttarmspatient og har siden efteråret haft store problemer med sin vægt, der er alt for lav og især sin energi. Han er voldsomt træt og magter næsten ikke at passe sit arbejde.
Vi har store mistanker til den influenzavaccine, han fik en uge før, han startede med at være syg, men det får vi vel aldrig bekræftet. Han er undersøgt i alle ender og kanter, og man har da fundet ud af, at han har et noget lavt stofskifte, dog ikke alarmerende.
Overlægen på XXhospitalets tarmafdeling sagde, at hvis min mand fik noget medicin for det noget lave stofskifte, så ville det givet hjælpe gevaldigt på energien, men det ville betyde, at han også ville tabe sig yderligere, så derfor ville den læge ikke så gerne anbefale det. Min mand er 180 cm høj og vejer omkring 60 kg. Han spiser godt og solidt, og vi gør alt muligt for at han får tilført rigeligt af de "gode" sager, men han tager altså ikke på, - og vil vel generelt ikke have så godt af at tabe sig yderligere.
Nu er der imidlertid gået 7 måneder, og min mand er der, hvor han nok snart må erkende, at han ikke magter at gå på arbejde, hvorfor han taler lidt om, om det alligevel skulle være en ide med noget stofskiftemedicin."
"noget lavt stofskifte, dog ikke alarmerende"
Kommentar: Det er altid alarmerende når en kronisk tarmpatient udvikler lavt stofskifte. Det betyder, at hans krop er gået i "sparemodus" pga. den ringe næring hans krop er i stand til at optage pga. netop det lave stofskifte (foruden (for)kortet tarm og helt sikkert også mangel på adskillige fordøjelsesenzymer, der altid følger med "kort tarm"), og at denne tilstand bedres aldrig uden behandling. Tværtimod - forværres den fordi kroppen erstatter produktionen af aktive hormoner med passive, dvs. hormoner der "ikke virker".
"...hvis min mand fik noget medicin for det noget lave stofskifte, så ville det givet hjælpe gevaldigt på energien, men det ville betyde, at han også ville tabe sig yderligere, så derfor ville den læge ikke så gerne anbefale det."
Kommentar: Denne læge burde holde sig til sine tarme, og ikke væve sludder om hormoner, han (øjensynligt) intet begreb har om. Der er kun en vej frem og denne er: behandling! Uden behandling vil denne mand udvikle samme effekt på stofskiftet som anorektikere og her bliver mange organskader ikke reversible, og lavt stofskifte bliver endnu vanskeligere at behandle, endsige bedre. Jeg kunne også tænke mig at at se alle de patienter i behandling for lavt stofskifte, der taber sig af behandlingen. Det er kun er forsvindende mindretal og de skal så højt op i FT4 og FT3 samt så langt ned i TSH, at nærmest alle mainstream-læger skriger: "højt stofskifte! Sæt dosen ned! Uanset at patienterne plages af skrækkelige symptomer på netop det modsatte: lavt stofskifte.
Stakkels mand og hans familie.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-03-12, 08:40 #59
T3 betyder ingenting
Fra tråden til dansken dragebarn: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14344
En endokrinolog sier at T3 betyr ingenting?
Fler idiotforklaringer?Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
16-03-12, 09:10 #60
Det er ganske sterk kost! Hva kan de egentlig?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
Idiotforklaringer på lavkarbo
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 5Siste melding: 09-10-11, 18:23 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat

Bokmerker