Viser søkeresultater 1 til 10 av 52
Tråd: Anti-TPO rundt 1300
Hybrid View
-
01-12-09, 11:06 #1
Sv: Smerter/press fra kjertelen?
Hei igjen

Jeg var på ditt nivå for ca 4 år siden og min lege (nr 2) mente det var like greit å begynne behandling med en gang og det gjorde jeg, tør ikke å tenke på hvordan det hadde vært viss ikke
. Det går fortsatt opp og ned for meg periodevis, men uten medisin hadde det ikke gått i det hele tatt!!!
Regner med du har en del symptomer som frysing, tretthet osv.
Helt ærlig så hadde jeg skiftet lege viss jeg var deg
Det er jo så tydelig med økende TSH, nedover med FT4 og forhøyede antistoff, det er alle signal på Hashimotos i hvert fall ut i fra det jeg har lært og erfart, men jeg er ikke lege!!
Lykke til i alle fall
-
01-12-09, 11:34 #2
Hei Rainbow!
Jeg gikk også i lang tid med smerter/press i halsen og trodde stadig vekk at jeg var i ferd med å blir forkjølet. Til slutt ble summen av alle plager så stor at jeg gikk til lege og ba om at hun tok stoffskifteprøver. Prøvene viste at jeg hadde anti-TPO på over 1000, men det var ikke snakk om å starte behandling fordi de andre prøvene var innenfor den ufattelig irriterende normalen! Ett av de første tegnene jeg får på underdosering nå er dette presset i halsen. Jeg vil tro at at det ville være lurt å få startet en behandling så snart som mulig. Plagene blir jo bare verre og verre, selv om legene ikke tror det.
Lykke til!
Lisa
-
01-12-09, 12:05 #3
Ja, har nok desverre en rekke sympt. på hypo, bl.a frysing og tretthet. Det variererer veldig mye fra da til dag, og i perioder er jeg bedre. Avhenger mye av hvor travel hverdagen er. Skulle veldig gjerne ha startet behandling nå, for jeg er selv ganske overbevist om at det er stoffskiftet som er problemet. Hvor lang tid gikk det før du fikk behandling Lisa61
-
01-12-09, 12:18 #4
Det gikk flere år og legen startet først behandling da jeg fikk så hovne og vonde ankler at jeg hadde veldig vondt for å gå. Jeg begynte da på Levaxin, men jeg startet på Armour i mars 2008.
-
08-12-09, 09:36 #5
Tragisk at man skal gå å vente på at tilstanden skal bli mye verre, og muligens totalt uutholdelig før man får behandling. Var stoffskrifteprøvene utenfor referanseområdet da du endelig fikk behandling Lisa?
Har bestemt meg for å holde ut halsplagene til neste legetime. I mellomtiden får jeg holde meg borte fra goitrogener. Spiste nemlig rå kål dagen før presset i halsen økte som verst, og lurer på om det ikke kan være en sammenheng
-
08-12-09, 09:42 #6
Nei, jeg mener å huske at verdiene mine var innenfor normalen. Hadde jeg ikke fått så vondt i anklene så hadde jeg nok ikke fått Levaxin.
Jeg jobbet tidligere i en domstol i Norge og jeg husker at vi fikk inn en stevning mot Pasientskadenemnda. Pasienten var en kvinne som ikke hadde fått medisin mot lavt stoffskifte. Hun var da så syk at hun satt i rullestol og nok kom til å bli sittende der. Spørsmålet var ikke om helsetilstanden hennes skyldtes at hun ikke var medisinert mot lavt stoffskifte, men om legen "burde ha skjønt" at hun hadde lavt stoffskifte. Jeg vet ikke hva utfallet av saken ble, hun vant neppe...
Jeg har en kollega som har lavt stoffskifte og hun går på Levaxin. Legen hennes kommer med utsagn som at det ikke er farlig om man går med ubehandlet lavt stoffskifte. Er det rart vi sliter?
Mvh
Lisa
-
08-12-09, 11:46 #7
Så tragisk. Ikke greit å ha en slik lege. Han synes vel kanskje ikke at hjertesvikt er så farlig heller? Eller så er han vel ikke klar over at det kan bli utfallet om man går med ubehandlet lavt stoffskifte.....
Lignende tråder
-
Min Anti -tpo....
Av Tiffen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 18-02-12, 12:13 -
tanker rundt å lese andres erfaringer
Av Gerd i forumet Høyt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 23-05-07, 18:42 -
sååå mange rundt min alder her!!:=)
Av isa1 i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 17-02-07, 11:53 -
Anti-TPO
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 10-06-06, 23:02

Svar med sitat

Bokmerker