Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
01-03-12, 06:14 #13
Sv: Har skrevet brev til legen...
Hei Huldrena

Jeg hadde store vektproblem før jeg fikk diagnosen hypothyreose og begynte å gå jevnlig til fastlegen. Jeg vil påstå at min fastlege ikke hadde peiling da han foreslo å spise halvparten av det jeg spiste for da måtte jeg nødvendigvis gå ned i vekt!! Jeg skjønte allerede da at dette ikke ville nytte fordi jeg allerede da spiste utrolig lite fordi jeg hadde null matlyst. Til tross for dette veide jeg over 90 kilo og er 160 cm høy.
Tilfeldigvis kom jeg over artikler om at naturlig fett er gunstig og hjelper overvektige å gå ned i vekt. Jeg kjøpte Sten Sture Skaldemans bok «Ät dig ner i vikt» som jeg bestilte fra Sverige. Nå fås denne boka og flere av samme forfatter også på norsk.
Nå flere år etterpå har lavkarbo bølgen tatt helt av (det var på høy tid) og det finnes det er mylder av blogger og artikler om lavkarbo på nettet.
Tenk, William Banting som levde for 200 år siden, gikk kraftig ned i vekt etter å ha lagt om sin diett til karbohydratfattig kost. Allerede da skrev han også bok om hvordan overvektige kunne gå ned i vekt på feit mat og ved å kutte ut sukker (karbohydrater = sukker) !
Har helsemyndighetene vært bevisstløse? I over 50 år har de ført oss bak lyset nettopp ved å fortelle at fett er farlig
sic
Forøvrig gikk jeg ned 15 kg på ca tre måneder på feit mat og lite karbohydrater. Det er ikke nødvendig å bli operert for å endre livsstil. Håper du finner din måte å gjøre det på. Legen Sofie Hexeberg forklarer veldig godt i boka « Frisk med lakarbo » hvordan mat og helse egentlig henger sammen.
Lykke til !!Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Skriv et brev til legen din
Av Mod i forumet Breve til legenSvar: 4Siste melding: 12-06-12, 15:56 -
Skrive "brev" til legen - noen med erfaring?
Av Qa i forumet Breve til legenSvar: 9Siste melding: 10-05-10, 14:04 -
Anbefale en bog, som endnu ikke er skrevet
Av Anisa i forumet BiblioteketSvar: 1Siste melding: 11-02-09, 14:09 -
NU har æ skrevet brev!!!!
Av pusur i forumet Breve til legenSvar: 11Siste melding: 14-06-06, 22:33 -
Jeg skrevet et brev til legen. Var jeg frekk?
Av cathrin i forumet Breve til legenSvar: 47Siste melding: 01-06-06, 18:27

Svar med sitat

Bokmerker