Sitat Opprinnelig skrevet av flaggstang Vis post
Hvordan gikk det med brevet?
Tøff er du som gjør slikt.
Det gikk veldig bra, jeg var veldig nervøs den dagen jeg skulle til timen min. Det første fastlegen min gjorde etter å ha hilst, hun håndhilser med alle pasientene sine, var og takke for brevet. Hun var veldig forståelig på at jeg var nervøs, siden hun vet mye om min mentale helse tilstand og hun var veldig snill under timen.

Vi gikk igjennom hele brevet og tok en ting av gangen for å se hva som kunne bli gjort. Det er takke været det brevet at jeg endelig fikk kommet til en øyelege på Haukeland og fikk vite at det ikke er noe i veien med øynene mine, det er bare litt liten plass. Jeg fikk og utskrift av alle blodprøvene jeg hadde tatt til da og hun forklarte litt hva de forskjellige tingene var.

Det er en ting jeg ikke er så fornøyd med i etterkant, fordi jeg føler at det ikke har blitt gjort noe med. Jeg nevnte i brevet at jeg synes jeg hadde gått forferdelig mye opp i vekt og at jeg gjerne ville ha hjelp til å gå ned igjen i vekt. Det eneste som ble gjort var at de noterte ned vekten min, da veide jeg 95 kilo. Hvis jeg husker riktig skrev jeg det brevet i November og hadde vel time i slutten av samme måned. Jeg har i grunn ligget stabilt på 95 kilo siden da, opp ett par kilo av og til men kommer som regel alltid ned igjen i 95, men 95 kilo er altfor mye i forhold til høyden min. Jeg er 166 høy og med 95 kilo har jeg en KMI på 35. I følge www.overvektsoperasjoner.no skal jeg ligge mellom 51.0 til 68.9 kilo, da er jeg innenfor 18,5 og 25, rent matematisk vel og merke. For min del har det vært fullstendig utelukket å gå ned til under 65 kg, jeg føler at alt under dette blir for tynt. Jeg har ekstremt vanskelig for å komme i gang på egen hånd, det er rett og slett større sjanse for at jeg ikke gjør noe hvis ingen tvinger meg til det, det er derfor jeg trenger hjelp. Selv ikke planen min om å få ny tatovering om jeg gikk ned 20 kilo til bursdagen min hjalp, dette var forsåvidt tidlig sommer i fjor og jeg innser jo nå at det kan ha vært for ambisiøst med 20 kilo på 7-8 måneder.