Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Høysensitive personer
Hybrid View
-
24-02-12, 20:35 #1
Sv: Høysensitive personer
Takk for at du spør!

Binyrene mine er ikke sjekket med annet enn blodprøver for omtrent et år siden, og lå da fint innenfor normalområdet. Det ble tatt S-Kortisol, P-ACTH og S-Aldosteron. Jeg har ikke tatt noen spyttprøve. Likevel tror jeg nok at det ikke står til med dem helt som det skal (har lest boka til Wilson "Binyretræthed"). Jeg bruker lang tid på å hente meg inn etter stressende hendelser, gjerne en uke eller mer før jeg føler at jeg er "oppe og går" igjen. Det har vært mange påkjenninger i livet mitt de siste årene, så det samsvarer nok med forklaringen om at binyrene etter hvert ikke klarer å hente seg inn igjen for hver gang.
Men - jeg skal straks i gang med å prøve binyrestøtte som jeg har fått på resept, som legen mente det var grunn til å prøve fordi jeg kommer meg så sent etter stress, og fordi det svimler for meg når jeg reiser meg fort opp (ortostatisk hypotensjon). Jeg ble så lettet - ikke bare visste hun om binyresvikt og kom inn på det uten at jeg hadde sagt noe om det selv, men ville skrive ut binyrestøtte til meg selv om blodprøvene er normale, bare på bakgrunn av symptomer
Jeg er spent på om jeg vil merke noe resultat av dem, prøver det nå sammen med nytt forsøk på kombinasjon av Levaxin og Armour. Det er mulig at forrige forsøk med Armour ble mislykket fordi binyrene var i dårlig stand, og fordi jeg gikk for fort fram ... ?
Produktet jeg har fått skrevet ut heter Electrolyte Deficiency fra Empirical Labs, og inneholder: Vitamin D, Calcium, Phosphorus, Sodium, Kidney substance (freeze dried) adrenal substance (freeze dried) heart substance (freeze dried) betaine. Noen som kjenner til det?
Jeg kjenner meg ellers godt igjen i det du forteller om å være følsom for lyder. For noen uker siden var jeg på konsert, og da den var ferdig, var det stående applaus for solisten og orkesteret. Bak meg sto en mann og klappet så høyt at det gjorde fysisk vondt i ørene mine .... men i en sånn situasjon kan en jo ikke akkurat holde seg for ørene.
-
25-02-12, 07:12 #2
Sv: Høysensitive personer
Da er min gjetting at du har store problemer med binyrene,og ikke er en høysensitiv person, Bettie B.
Min erfaring med blodprøver og binyrer er følgende: jeg tok en blodprøve som ifølge spesialisten viste at alt var helt strålende med binyrene. Ca et halvt år etterpå tok jeg spyttprøver som skrapte ganske så bra nederst i dette f or b an n n e d e normalområdet. Min nye lege kalte tilstanden for "nesten Addison's". Og ut fra formen min et halvt år før, da blodprøven ble tatt, tror jeg ikke det sto særlig bra til med binyrene da heller.
Håper medisinen du har fått vil hjelpe deg
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Om å navngi personer (leger)
Av Aud Jorun i forumet AdvarslerSvar: 23Siste melding: 22-01-11, 21:14

Svar med sitat
Bokmerker