Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Hybrid View
-
23-02-12, 13:27 #1
Sv: Blodprøver sjekk av binyrer
Det er nok denne: Adrenocortex Stress Profile (ASP) eller denne Comprehensive Adrenal Cortex Stress Index (incl SIgA) ?
Priserne kan ses her.
Var der ikke noget om, at norske BMLab havde ellers en eller anden aftale med Scandlab om, selv at stå for salg af disse analyser. Mig bekendt udfører BMLab ikke analyserne selv, men sender dem til samme sted, hvor også Scandlab får udført sine.
Husker også et eller andet om, at selv om BMLab er et privat lab, kræver de alligevel, at patientens fastlege (?) skal bekræfte/tillade bestillingen, selv om patienten selv betaler for analyserne. Det skulle gerne være grunden til, at mange går direkte udenom BMLab, da deres fastleger ikke ønsker at støtte patientens valg.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
23-02-12, 14:57 #2
Skal prøve å stille med et åpent sinn hos legen i morgen og høre hva han mener er neste skritt, før jeg forteller hva JEG ønsker å utelukke..! Føler liksom ikke at jeg har tiden på min side her i forhold til å beholde jobben min..
Bestiller kortisoltest fra Scandlab i morgen hvis legen ikke vil la meg ta de testene gjennom ham og de "normale" kanalene..
Spent på utfallet i morgen..! Får endelig ikke håpe de bruker ev. overskuddsblod fra blodprøvene mine til å utvide "normal-referanseområdet" til div. blodverdier mhp stoffskifte..
-
23-02-12, 16:09 #3
Du kan få helt gratis spyttprøver fra Aker, men da må (fast)legen bestille dem for deg. Ta gjerne med disse skrivene fra tidskriftet.no for å overbevise legen om at spyttprøver er en god ide http://tidsskriftet.no/article/842235 og denne http://tidsskriftet.no/article/1502899
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
23-02-12, 20:41 #4
-
24-02-12, 06:27 #5
Husk når du snakker med fastlegen om binyrer, eller andre hormoner, at de har lært lite om dette. Det samme gjelder spyttprøver, det har sannsynligvis ikke fastlegen hørt om i det hele tatt. Å være fastlege er å kunne masse om hele kroppen, men det sier seg selv at det er umulig å kunne alt. Noen ganger er det lurt å gå frem med list og lempe, ta med litt info hver gang over flere timer. Legen må få anledning til å fordøye eventuelt nytt stoff, og snu tankegangen litt. Og det at binyrene kan trenge drahjelp når du ikke har Addison's, det har de garantert ikke lært. Lykke til
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte? Sjekk om du er i gråsonen
Av myris i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 2Siste melding: 13-06-11, 06:30 -
sjekk denne linken om PHU, veldig interessant for oss
Av snoopy i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 15-01-08, 13:07 -
Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-08-07, 15:35 -
Hvem har behov for å snakke med legen i en halv time?
Av Anne Ma i forumet Hos legenSvar: 11Siste melding: 17-06-06, 14:17 -
Sjekk denne artikkelen! Hodepine som sitt symptom for hypo.
Av i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 10Siste melding: 24-04-05, 18:25

Svar med sitat
Printer ut!

Bokmerker