Viser søkeresultater 1 til 10 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
Threaded View
-
08-02-12, 12:50 #19
Sv: Hashimoto's siden 2003
Kære Sharon
Jeg kunne jo lige have skrevet, at jeg ville vende tilbage
Det sidste først:
Kun ved at prøve dig frem, sådan som du gør nu, og i dit indlæg her er der masser af nyttig information.Hvor er jeg dog ramt af tvivl, fortvivlelse, forvirring og frustration. For hvordan ved jeg, at jeg gør det rigtige - og ikke bare forværrer min tilstand?!
Med mindre der er en eller flere af ingredienserne, som du direkte ikke kan tåle, så er det her en meget vigtig information om, at der er noget alvorligt galt i dit fordøjelsessystem, som påvirker hele din tilstand.Jeg har fundet synderen til mine akutte mavesmerter efter morgenmad og frokost. Jeg kan desværre ikke tåle Adrenal Stress End, da de giver mig frygtelige mavekneb, kvalme og koldsved, selvom jeg kun tager 1 ad gangen og midt i et måltid. Jeg fattede mistanke til dem, da jeg ikke blev dårlig efter aftensmaden i nogle dage - og så søgte jeg på bivirkninger af dem på nettet i går - og på Amazone.com er der mange, der beretter om samme mavegener. Så desværre er jeg så en af dem, der ikke kan tåle dem.
Jeg hælder til det sidste på baggrund af det, du ellers har fortalt, og fordi, symptomerne i udpræget grad ligner nogen, jeg havde, da jeg tog de første kapsler. Mine slimhinder lige fra min mavesæk og hele vejen ned igennem tarmene er meget belastede, og det gik helt galt med en den allerførste høje dosis metronidazol, som jeg fik af tandlægen - så galt, at jeg tabte mig af det og forværrede mine fødevareintolerance så meget, at jeg nærmest intet kunne spise - kun kogte/dampede grøntsager og fisk.
Godt du fandt ud af det! Der kan muligvis være noget i kapslerne, der gør dem særligt "skrappe" for slimhinderne, men det kan jo også være samme ingrediens, der gør dem så effektive.
Jeg foreslår følgende:
- Stop med dem, som du har gjort
- Stop med AL frugt - og tørret frugt er helt bandlyst
- Stop eller begræns alle andre fødevarer, som du har erfaret irriterer dine slimhinder
- Køb rød elmebark som pulver og tag i f.eks. to uger 3 x 2 måleskeer om dagen altid mellem eller før måltider. Det reparerer slimhinden akut. Siden kan du gå ned til 3 x 1
Du kan desuden vælge at tilføje to andre kraftigt virkende produkter til beroligelse og afbalancering. De virkede for mig, men de er dyre, og efter ca. 3 måneder gik jeg over til elmebark alene. De virker først og fremmest på maveslimhinden, og kan muligvis købes billigere andre steder end her:
Når din mave så er faldet til ro igen, kan du starte med at tage ½ Adrenal og drysse ud over maden og så fortsætte med at tage 1 midt i maden osv.
Jeg startede med at få næsten helt de samme symtomer som dig men lykkedes med at trappe op, så jeg kunne tåle 3 om dagen!
Jeg har oftest kun brug for 1 nu, men den kan jeg til gengæld også klare at tage med lidt elmebark på ellers tom mave.
Hvis ikke du har lyst til at gøre det her og fordi, du ikke har nogen (eller kun lidt?) effekt af de andre, så tænker jeg igen: HC.
James Wilsons kapsler f.eks. har jeg ikke prøvet, men de er endnu stærkere og vil muligvis give samme reaktion.
Det er under alle omstændigheder af stor betydning, at du får gjort noget for dine slimhinder - heraf også problemet med optagelse af fruktose og de problemer det medfører, når sukkeret drøner lige igennem og fodrer gær, svamp og bakterier!
God ide synes jeg. Jeg har aldrig læst om nogen på Dr. T´s side, der har problemer med det, så jeg tror, det er sjældent. Men vi ER forskellige.Jeg har netop modtaget Ribose fra Corvalen med posten i går (efter en tur omkring tolden - meget dyrt!), men nu kunne jeg ikke lade være med at søge på bivirkninger af det også - og kan se, at der også her er en del, der oplever mavesmerter af det. Så jeg giver lige min mave et par dage til at komme sig, inden jeg starter på det.
Jeg tænker dog igen, at det er afgørende vigtigt at få fokus på fordøjelsen. Se min tråd indlæg #111 - 116.
Her er også andre tips til at hele en utæt tarm, der forgifter hele vores system og bl.a. giver disse reaktioner på fødevarer, og der er en oversat tekst af Teitelbaum, der siger noget om smerter i den forbindelse, og som kort præsenterer 4R-modellen.
Dette er muligvis grunden til at Teitelbaum har erfaret, at Acetyl-L-Carnetin virker bedre end L-Carnitin?Midt i min søgning stødte jeg også på et indlæg, der omhandlede L-Carnitin som hæmmende for stofskiftet - og som effektiv ved FOR HØJT stofskifte, hvilket er helt imod alt det, jeg ellers har læst om denne aminosyre. I indlægget blev der henvist til denne artikel: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...?dopt=Abstract - er der mon nogen, der har en mening om dette?
http://www.endfatigue.com/health_art...e_for_cfs.html
Ja, det er der jo... Jeg ved, at DHEA måske kan have en let cortisoldæmpende effekt, men så tror jeg godt nok, det skal være meget lavt for at være et problem, og jeg har ikke oplevet det hos mig. Desuden tænker jeg ikke, at der kan komme noget godt ud af at udelade et hormon, man har mangel på, i et holistisk behandlingsprogram med bioidentiske hormonerJeg er i øjeblikket i en aktiv overvejelsesfase mht., om jeg skal prøve HC eller ej - og i den forbindelse har jeg skrevet et indlæg i en yahoo-gruppe vedr. min behandling, cortisol-spytprøve-tal osv. Her har jeg så fået at vide, at jeg slet ikke bør tage DHEA, selen og zink, når jeg har for lavt cortisol (som de mener, jeg har). Jeg har indtryk af - at der i den gruppe sidder nogle 'kloge og erfarne hoveder', ligesom der gør her, og jeg derfor bare må konkludere, at der også uden for det etablerede lægesystem er mange forskellige holdninger til, hvordan man bedst behandler lavt stofskifte og trætte binyrer.
Og at undvære selen og zink - to helt centrale og meget betydningsfulde mineraler - ville jeg aldrig forlade mig på
Jeg får det direkte dårligt, hvis jeg ikke får nok.
Andre ved nok mere om det!
Jeg ville i første omgang forlade mig på erfarne og dybt seriøse læger som Teitelbaum, Hertoghe og Holthof og så som altid lade min krop være den endelige dommer!Jeg er også stødt på mange forskellige holdninger til dosering af HC, hvor nogle mener, at mindre end 20 mg bare vil forværre binyretilstanden - og andre mener, at det er godt kun at tage meget lidt....
Sådan tror jeg ikke, det er. Vi skal jo kunne tåle at svede - også i et varmt karbad, en almindelig sauna, på en varm sommerdag, hvis vi får feber osv. Jeg anbefaler, at du stiller spørgsmålet direkte til din belgiske læge eller Jacob Teitelbaum på hans FB-side - også vedr. elektrolyt-balance.Mht. elektrolytter er jeg blevet i tvivl om, om sauna er godt for mig lige nu eller ej - og særligt når jeg er på Florinef. Jeg har indkøbt Kaliumtilskud, men vil vente med at begynde på det, til jeg har fået taget blodprøver i næste uge, så jeg kan få målt, hvordan det er nu UDEN tilskud. Men jeg er også usikker på, OM Kaliumtilskud overhovedet er en god idé og i hvilke mængder - for det kan jo skabe yderligere ubalance, hvis jeg gør det forkert...
Jeg tillader mig at give et råd. Alle mennesker mener jo altid alt muligt. Vi kan let komme til at introjicere det i et omfang, hvor vi selv drukner i mængden, og under alle omstændigheder, så slipper vi aldrig for indre konflikter.
Derfor tænker jeg: Slå bremsen i, stop op, find din indre ro, lyt i nogle dage til de indre impulser frem for dem udefra og tag så beslutningerne fra et centreret sted, hvor du er i god kontakt med dig selv.
Og igen: Husk, at vi altid kan tage nye beslutninger, hvis dem vi tog viser sig ikke at være de rigtige.
Vejen til helbredelse er en proces...
Stort kram til dig!
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01

Svar med sitat

Bokmerker