Viser søkeresultater 1 til 10 av 110
Tråd: Så fik mor Erfa'en
Threaded View
-
31-01-12, 23:24 #29
Sv: Så fik mor Erfa'en
For et par uger siden fik min mor et galdestensanfald. Og det er lidt sært, synes jeg; nu har damen i langt størstedelen af sit liv spist fx et par æg om dagen, og hun har da været betydeligt tungere, end hun er nu - så hvorfor kommer der et galdestensanfald nu?? Er det gamle ting, der forlader leveren, eller?
Men i hvert fald var det meget voldsomt, og min mor var ved at besvime. Det var hun også, da hun fødte mig i sin tid, så
.... det var slemt.
Lægevagten kom ikke - det var tilsyneladende ikke vigtigt nok.
Heldigvis fik hun ikke feber men var ret skræmt bagefter og bange for, det skulle komme igen. Der har for en måneds tid siden været et mindre anfald, der dog var meget mindre i omfang.
Nu var min mor så godt nok kommet til et punkt i livet, hvor der skulle til at ske noget nyt; maven har drillet længe, og nu på det seneste er den blevet helt utålelig. Min mor har stort set ikke været uden for en dør i en måneds tid fordi hun har dårlig mave.
Hun har altid ment, at tarmskylning var af det onde - fordi det fjerner de naturlige bakterier i maven - men en dag "købte" hun så min teori om, at hun må ha en såkaldt skjult forstoppelse /obstipations diarre, for det giver meget dårlig mave. Dette skete efter, at alt muligt er undersøgt omend næsten kun med fokus på kræft.
Nu er der så skyllet et par gange - anden gang var i dag. Ugen efter første skylning har budt på så mange og så tunge udfordringer, at jeg dårligt forstår, min mor har holdt det ud - det har nemlig været som det har været i lang tid nu, bare meget værre!! At skulle undvære en masse mad - fordi man ikke kan fordøje - og så ellers 8-12 omgange med diarré
---
Jeg har så prakket hende nogle fordøjelses-enzymer på. Ikke helt enkelt at finde nogen, hun kan tåle, men jeg hoppede på Dr's Best, Best Digestive Enzymes
http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-B...e-Caps/12?at=0
De satte så endnu mere gang i både ønskede og uønskede ting og sager, og noget måtte der jo ske ... så det var egentlig godt, omend udmattende. Men min mor kan ikke tåle dem, da de fremkalder kløe og anden hudirritation. Ikke desto mindre har disse enzymer fremkaldt lidt håb her de sidste par dage; de virker, selvom de ikke er optimale for hende, og hun kan kun ta én om dagen af dem.
Så nu i morgen er det i gang med Source Naturals, Enzymes Daily Essential http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=553&bid=9 som jeg ud fra diverse omtaler vurderer passer hende bedre.
Så er der det med probiotika i forbindelse med tarmskylning - min mor plejer at bruge Symbioflor http://www.naturoghelse.dk/shop/sear...ord=symbioflor men der er kun tre typer bakterier i, og jeg går ud fra, der skal bruges noget stærkere. Jeg har forsøgt at få fat i Udo's Choice Probiotics voksne over 65 år http://www.naturoghelse.dk/shop/udos...ics-3099p.html men den kan først skaffes om et par dage.
Så det var ikke så godt - det skulle jo hellere ha været kørt i stilling af en gang alt sammen. Men man skal først ha trukket hesten hen til truget ... og så ser man, om den vil drikke
I dette tilfælde var det så i kombination med, at der var gået panik i min mor, der blev mere og mere svag - og der er grænser for, hvor langt man kan nå med suppe, salt og saftevand.
Så der skulle ske noget drastisk - nu håber vi så, det er til det meget bedre. Men det lyder til, det allerede går fremad. Af og til fryser hun meget, men der er thyroid jo en herlig, hurtigtvirkende ting ... Så hun tager simpelthen noget mere af det, når behovet opstår. Der må jo forsvinde en hel del medicin og andet godt ved tarmskylninger - og ved diarré?? Og så er det vel kun rimeligt at få fyldt på, tænker jeg.
Og en dag er min mors optag måske forbedret så kraftigt, takket være det her tarm-halløj, at hun kan nøjes med mindre medicin end de her fire grains /250 mg, hun bruger nu. Hun har tabt sig i alt 17 kilo og er vel ca. en str. 42 nu, så der bør vel heller ikke bruges så meget? Hun fylder jo også 72 nu, sammen med dronningen
Trods den fremgang, både hun og jeg mener at spore, er der lidt skår i glæden eller i hvert fald tvivl om den; på grund af galdestenene og blodprøver taget i den anledning, er hun nu indkaldt til skanning, og der er jo flere slags og kontrastvæsker og skidt ... som hun ikke kan risikere at få i sig
Jeg har en idé om, at når fordøjelsen kommer til at funke, så må hele systemet da blive aflastet, og der må være færre giftstoffer for leveren at ta sig af (og til gengæld mere næring, der kan optages?) - og gad vidst, om der så overhovedet er brug for sådan noget ... skanning ...?
Min mor er ikke så god til at tåle citroner. Og hun er håbløs til at ta olier
Ellers ville jeg jo ha hende til at ta den galdestenskur, som er beskrevet bl.a. her https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8190 Men nu ved jeg ikke
Måske vil hun ta den alligevel, hvis lægerne truer tilstrækkeligt med bekymrende former for skanninger ... Meget stressende.
Men hvad siger I kloge hoveder? Er der andre måder når det gælder galdesten? Kan man fx opløse dem?! Det kunne være dejligt ...
Nielsigne
Lignende tråder
-
Så fik jeg Erfa'en
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 77Siste melding: 19-10-13, 01:52 -
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-04-10, 23:40

Svar med sitat

Bokmerker