Viser søkeresultater 61 til 70 av 110
Tråd: Så fik mor Erfa'en
-
14-01-11, 18:47 #61
Sv: Så fik mor Erfa'en
-
14-01-11, 20:22 #62
-
16-01-11, 19:15 #63
T3 er høyere i november og desember enn i september. Stigende T3 presser TSH ned ganske kraftig, ofte til umålbart. Det er ganske vanlig ved bruk av naturlig tyroid. Så jeg ser egentlig ikke noen andre problemer her enn at både T4 og T3 er gått ned. De kan godt ligge høyere. Da er det nok opptaket som ikke fungerer helt.
-
16-01-11, 19:18 #64
de fleste får en lavere FT4 på thyroid enn på syntetisk. Det viktige er at den som bruker thyroid kommer på en dose som kjennes bra. Min TSh er på 0.00 ett eller annet. Men det blir slik når vir tilsetter T3, enten det er lio eller thyroid. Men hvis labben ikke vet at det brukes T3, setter de opp en markering, stjerne etc, på at noe er galt. Da bør legen vite at lav TSH blir det av T3 tillegg.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
16-01-11, 23:44 #65
Ja, det stemmer at T4 gjerne ligger lavere på thyroid, men overgangen startet vel i september, og da spørs det hvorfor T4 faller på den siste prøven. Jeg må bare innrømme at jeg ikke har lest gjennom hele tråden omigjen, så det kan være jeg har gått glipp av noe.
-
17-01-11, 06:30 #66
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
17-01-11, 10:37 #67
Tak for jeres svar

Jeg er dog stadig meget i tvivl om, hvad der foregår.
Det, jeg undrer mig over, er at ft4 fra november til december er gået fra 18,5 til 14,3 (referenceområde 12,8-20,4)
og ft3 er gået fra 4,75 til 2,55. Dette uden at dosis er blevet ændret. Det er også derfor, jeg undrer mig over, at tsh'en er faldet; jeg ved godt, at tilskud af t3 får tsh til at falde, men når så både ft4 og ft3 falder, så bør tsh'en vel blive højere og ikke endnu lavere, hvis altså alt fungerer som det skal.
Jeg kom til at skrive, at Men det var en fejl. Min mor gik i september på 125 mg / 2 grains, mens hun i oktober, november og december har gået på 187 mg /3 grains.
Men under alle omstændigheder har dosis altså været den samme i den periode, hvor stofskiftet er faldet. Sært.
-
17-01-11, 10:50 #68
I følge den gamle legen (som jeg sparket fordi han viste seg å være en t4-lege) så var det ikke uvanlig at tsh "sluttet å fungere" etter en tid på stoffskiftemedisin. Han medisinerte (sin t4) mest etter ft4, ft3 og pasienten.
Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg antar han hadde sett nok til å vite hva han snakket om...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
17-01-11, 12:00 #69
Det må være opptaket, jeg kan ikke forstå annet, spesielt når hun har store plager fra magen. Om hun har mye diare er det trolig at medisinen passerer for fort gjennom til å bli absorbert skikkelig. Så da kan jeg ikke skjønne annet enn at dere må sjekke alle mulige tilstander, og evt. øke dosen i mellomtiden. TSH glemmer vi bare.
-
17-01-11, 12:12 #70
Kanskje hun kan være en av dem som Anisa skriver om - som har nytte av å ta thyroid ved sengetid?
Jeg tenker på at opptaket kanskje er bedre da... siden tabletten kanskje får være lenger i mage/tarm enn om den tas på morgenen.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Så fik jeg Erfa'en
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 77Siste melding: 19-10-13, 01:52 -
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-04-10, 23:40

Nielsigne
Svar med sitat

Bokmerker