Sitat Opprinnelig skrevet av Bjørnemor Vis post
jeg får 50 det minste vil jeg tro..

Jeg har fått et lite håp og er positiv da jeg kjenner at dette hormonet er noe kroppen vil ha.. men jeg er forbredt på at det kan dale og gå fremover litt hips om happ.. også blir det jo spørs når bivirkingene evt setter inn.. men tar ikke noen sorger på forskudd..

Ser ikke frem til den blodprøven jeg må ta..vet ikke hva han sier når han er så gammeldags.. men jeg skal si at jeg evt merker bedring på medisinen og bør evt øke dosen for mer effekt.. så får jeg se hva han sier..

Leste om ei som ikke fikk så mye effekt på en lav dose.. og var sjeleglad for at hun økte dosen, for hun fikk jo et nytt liv..

Jeg har alltid reagert krafitg på alle typer medisin.. er vel litt følsom..
Det er vel de færreste som har stor virkning av 50 mcg, men et sted må man jo starte Etter din beskrivelse av formen din, så skal du nok langt høyere i dose før du føler deg noe særlig bedre. Men som sagt, det må tas pent og forsiktig - spesielt om du er av den typen som reagerer på tilføring av medisin. Slik er jeg også, og må skynde meg sakte, som det heter. Da jeg startet på Liotyroin, 10 mcg, så gikk det bra i 2 uker, før reaksjonene kom. Da måtte jeg holde opp et par uker, for så å starte på nytt med 5 mcg. Så kunne jeg etter en tid øke til 10 igjen - da tolererte kroppen det.

Vi er jo alle så forskjellige når det gjelder både behov og toleransegrenser, så det beste vi kan gjøre er nok å lytte til kroppens signaler.