Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Tråd: Tossa's dagbok.
Threaded View
-
07-01-12, 14:40 #18
Sv: Subklinisk hypothyreose
Hej Tossa
Det ser ud til, at lægen tester nu, om du evt. kan være syg af diverse nutrientmangler, som f.eks. de 4 kapsler tangmel (tang-kapsler plejer at være ret store) over to måneder, kan tilføre så meget jod, at hvis du oprindeligt har udviklet hypothyreose af jodmangel, vil tilskud af tangmel kunne fremme bedringen, og på denne måde bekræfte oprindelsen af din tilstand, hvis det er jodmangel der er årsagen eller stærkt medvirkende.
For at følge dette eksempel (for at belyse princippet og svare på dit spørgsmål) - vil du fremover være nødt til at holde øje med, ikke at komme i jodmangel igen, og set i dette lys - ja, du bliver nødt til at fortsætte med en vedligeholdelsesdose af jodtilskud, da man ikke kan spise sig til jod nok i vores almindlig kost, som fødevarene bliver dyrket eller fremstillet i vores tid.
Man kan selvfølgelig tilrette sin daglige kost, så der er jod nok i den, men hvem kan spise fisk og skaldyr hver dag, eller kartofler kogt med skræl, eller anden jodholdig mad, hvis du ekempelsvis også mangler andre nutrienter? Skal man så også tage det med i kosten til hverdag? Det er næsten uoverkommeligt, medmindre man gør sin kost til både sin hovedintersse og hovedbeskæftigelse hver dag. Når man først har udviklet nutrientmangler - er der desværre ingen vej udenom at skulle supplere med tilskud til en mangel er udbedret, så fortsætte med vedligeholselses-tilskud, for at forhindre at mangel (og de sygdomme som følger med) opstår igen.
Noget andet spændende bliver at se, om dit jern/ferritin bliver bedre efter to måneder med tangmel.... Genstridig jernmangel, hvor jerntilskud vil ikke virke, som regel bliver bedre når der er jod nok i kroppen, til at skabe en ny kemi, der fremmer optagelsen/administration af jern i kroppen. Alene dette kan også halvere eller mildne markant flere symptomer på hypothyreose. Ja, det bliver spændende... så hold skruen i vandet, spis dine tilskud, klem din søde mor hver dag, og vær ved godt mod!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Theas dagbok
Av TheaK i forumet DagbokerSvar: 60Siste melding: 10-06-11, 22:41 -
Min dagbok
Av Marina73 i forumet DagbokerSvar: 32Siste melding: 14-05-11, 10:39 -
Orca's dagbok
Av Orca i forumet DagbokerSvar: 10Siste melding: 17-03-11, 20:37 -
Cat71s dagbok
Av Cat71 i forumet DagbokerSvar: 11Siste melding: 09-09-10, 08:43

Svar med sitat
Bokmerker