Viser søkeresultater 81 til 90 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
-
04-01-12, 18:58 #81
Sv: Hashimoto's siden 2003
Åh, jeg er ked af, at jeg først kunne svare nu Sharon.
Jeg kan desværre ikke lige hurtigt finde et link. Jeg så bare herinde, at der var nogen, der ikke rigtigt havde haft virkning af dem, men derfor kan de jo godt være gode! Jeg tænker bare, at vi jo reagerer forskelligt, fordi vi er forskellige, og så var her en mulighed mere for et godt produkt.
James Wilson har også lavet nogen. De er, så vidt jeg kan se, meget stærke:
http://www.adrenalfatigue.org/all-pr...enal-rebuilder
fra mig
-
04-01-12, 21:13 #82
Aj, det er helt okay Luuna, jeg har bare udsat bestillingen lidt og besluttet, at jeg vil undersøge lidt mere, førend jeg bestiller nye. Tak for dit hurtige svar! Jeg ved jo godt, at der er dage, hvor man ikke har energi til at være på herinde eller skrive noget som helst

Jeg oplever jo heller ikke at have haft den store effekt af dem indtil nu, men tænker, at jeg måske bør øge dosis til to tabletter om dagen for at vide, om jeg får en effekt. I dag faldt jeg så over noget, Dr. Lam har skrevet, og så blev jeg pludselig også bekymret for, om det nu er en god idé for mig at tage binyreekstrakt... det er godt nok svært at være sin egen læge og tage ansvar for alle de svære valg.
http://www.drlam.com/articles/adrena...al_therapy.asp - her skriver han bl.a., at man kun bør bruge det i en kort periode:
"Adrenal glandular are widely promoted and used for Adrenal Fatigue. Many report a sense of increased energy when previously fatigued and a sense of calmness when previously anxious after taking glandular. These adaptogenic properties, however, are usually demonstrable in those with mild Adrenal Fatigue and not in those with advance adrenal weakness. Those with advance Adrenal Fatigue are often stimulatory. While this may be considered as a desirable outcome at first as energy returns, there are significant side effects if taken long term. Taking adrenal glandulars chronically to sustain energy is one of the common reasons for adrenal recovery failures due to addictive and withdrawal side effects of these compounds.
First and commonly, the body may develop tolerance, and over time, more glandular are needed to produce the same effect. Second, at high dose, these glandular may actually trigger and precipitate adrenal crisis as the body’s ability to handle the stimulant reaches maximum tolerance level. Sufferers may experience a “wired and tired” feeling resulting in insomnia and hyper-irritability along with extreme fatigue. Third, withdrawal and rebound symptoms may surface when the glandular are stopped, evidenced by even greater fatigue. Fourth, glandular may trigger a series of paradoxical and undesirable effect, ranging from extreme fatigue, palpitation, blood pressure sensitivity, anxiety, among others.
Because of these possible side effects, the general consumer should use adrenal glandular on a short term basis provided that the Adrenal Fatigue is in a very mild or beginning state. The more advance the Adrenal Fatigue, the more one should stay clear of adrenal glandular and its use is best left to the experienced clinician."
-
04-01-12, 21:31 #83
Tak for det Sharon
Jeg er godt nok noget baldret lige nu.
Jeg kender ikke Dr. Lam, men vi kommer jo af og til i den situation, hvor lægerne (helt naturligt) er uenige, og så må vi jo træffe vores egne valg.
Det handler for mig meget om, hvem jeg har tillid til, og hvis jeg er i ro og i god kontakt med min krop og mine følelser, så spiller min intuition sammen med mine tanker, min viden og mine erfaringer, og så kan jeg træffe mine beslutninger ud fra det.
Men vi fungerer jo ikke ens. Jeg håber, du får truffet den beslutning, der er rigtig for dig - og ellers kan man jo "vende tilbage" og tage en ny beslutning
Tanker til dig!
-
06-01-12, 15:53 #84
Aj - jeg bliver bare nødt til at komme af med mine frustrationer over et lægebesøg hos min praktiserende læge i dag - endda en ny læge, som jeg for nylig skiftede til, da min gamle var endnu værre.
Hun havde bedt mig om at komme, fordi jeg har sygemeldt mig fuldt igen. Hun spurgte ikke ind til, hvordan jeg har det, men gik bare igang med en længere snak om, hvor dårligt det er at gå hjemme uden at arbejde, og at jeg måske skulle overveje at blive vikar i postvæsenet. Da jeg så fortalte, jeg får overanstrengelsessymptomer bare af at vaske op og lave mad, spurgte hun straks, 'om det ikke bare var angst'?!
Derudover fik hun lige kommenteret på, at det da godt nok var en dårlig situation, jeg havde sat mig i, når jeg både så en endokrinolog i Danmark og havde valgt at tage til Hertoghe i Belgien - at jeg sådan 'shoppede rundt' blandt læger, var jo noget møg.
Jeg har nu for tredje gang i mit liv fået 'fransk rosen' udslæt (en virus i huden), og da jeg fortalte hende, at det nu var tredje gang, sagde hun, at de to tidligere gange IKKE kunne have været det, fordi det kun er noget, man kan få én gang! Så jeg løg altså om de to tidligere gange - og hun havde ret, fordi der ikke findes undtagelser fra reglen.
Hun sluttede af med at sige, at der ikke var noget, hun kunne gøre for mig, og at hun nu skulle se den næste patient.
Jeg følte mig så ydmyget og var rigtig rigtig ked af det, da jeg gik derfra. Hun pustede lige til alt det, der er så svært lige nu; er det den rigtige behandling, jeg følger? var det rigtigt at tage til Belgien? er det bedst for mig at være sygemeldt? bilder jeg mig bare ind, at jeg har det så skidt? Osv Osv.
Det er direkte skadeligt for helbredet at gå til lægen.
-
06-01-12, 16:24 #85
Ja, nogle af dem er virkelig dårlige for helbredet
Man får sgu stress af sådan nogle mennesker.
Det er jo rigtigt, at din situation er svær, og at det havde været bedre med én speciallæge til det her. Men sådan kan du så ikke gøre det, og det har din læge da bare at sætte sig ind i. Du kæmper flot for dig selv.
Bare fyr den idiot.
Nielsigne
-
06-01-12, 20:45 #86
Det var dog rædselsfuldt på alle måder :(
Jeg tænker ligesom Nielsigne: Ud med hende der! Hun har hverken set eller hørt dig - hun har kørt sin egen dagsorden af på dig!
Når jeg læser det her...
... så tænker jeg: Alle mennesker synes jo altid alt muligt (problemet med lægen er, at hun har magt), og en del af os, kan godt komme til at holde med dem, der ikke tror os og voldstolker os.Jeg følte mig så ydmyget og var rigtig rigtig ked af det, da jeg gik derfra. Hun pustede lige til alt det, der er så svært lige nu; er det den rigtige behandling, jeg følger? var det rigtigt at tage til Belgien? er det bedst for mig at være sygemeldt? bilder jeg mig bare ind, at jeg har det så skidt? Osv Osv.
Derfor tænker jeg, at det er vigtigt, at du tager en helt grundlæggende beslutning om, hvor stor betydning du vil give hende og de næste læger, du møder på din vej. Indeni altså. Og det er jo så bare noget JEG synes
Jeg håber, du kan spytte det ud. Hjemme i stuen kan man godt give en finger og sige et par borgerlige ord uden at komme i klemme!
Kram
-
07-01-12, 13:02 #87
Kanskje legen burde forsøkt seg som vikar i postvesenet en periode, bare for å vite hva det er hun gir råd om ? Da hadde kanskje angsten kommet krypende hos henne i alle fall, for Posten stiller vel krav til sine medarbeidere . ..
Jeg blir sjokkert og forbannet når jeg hører om slik behandling hos legen. Og jeg tror ikke du overdriver heller, Sharon, snarere tvert i mot.
-
07-01-12, 13:56 #88
Tak alle 3 for jeres søde kommentarer!
Jeg vil træne mig selv i at være mere selvsikker, når jeg møder lægerne - så de ikke kan ryste mig sådan. Jeg havde bare fået et godt indtryk af mine nye praktiserende læge, så jeg havde ikke sat hele forsvarsværket op, inden jeg tog derhen, da jeg ikke troede, det var nødvendigt. Men det var det så, og så er jeg blevet klogere til en anden gang. Og vil desuden kigge videre efter en ny læge. Jeg tror også, jeg skal blive bedre til at sige fra i situationen - og ikke bare sidde og lytte til alt det møg, de hælder i hovedet på mig. Hvis jeg får sagt fra en anden gang, vil jeg nok opleve det som mindre ydmygende...
-
07-01-12, 17:20 #89
Det her er simpelthen forfærdeligt - jeg kender det godt og har prøvet det flere gange:
Jeg tror ikke helt, man kan gardere sig. Men man kan jo give det opmærksomhed, øve sig og være omhyggelig med at få sig skilt fra det bagefter når/hvis det så alligevel er sket.Jeg havde bare fået et godt indtryk af mine nye praktiserende læge, så jeg havde ikke sat hele forsvarsværket op, inden jeg tog derhen, da jeg ikke troede, det var nødvendigt.
Godt, du vil finde en ny! Hun har jo magt til ikke at ville sygemelde dig
Du sej
-
15-01-12, 15:56 #90
Jeg har længe ville komme med en opdatering her i min tråd, men har ikke lige haft energien til det.
Jeg har det bedre end tidligere. Tør næsten ikke tænke eller skrive det, da det så ofte er gået baglæns igen, men jeg synes, at jeg overordnet kan se, at nogle af mine grundlæggende gener ganske langsomt er aftaget over de sidste måneder, og de sidste uger og dage er der sket en markant fremgang på nogle områder.
Jeg har også ændret på nogle ting, som alle kan have betydning:
Jeg har sygemeldt mig på fuld tid igen, hvilket har betydet, at jeg ikke hele tiden kæmper med stresfølelse og dårlig samvittighed over ikke at kunne præstere. Derudover slipper jeg for hver dag at blive konfronteret med min manglende formåen og de mange nederlagsfølelser. Det har også betydet, at jeg nu har tid til at gøre gode ting for mig selv, og jeg er fx begyndt at gå i infrarødsauna to gange om ugen, hvilket måske er medvirkende årsag til, at jeg har meget færre muskelsmerter, og den konstante svien i alle muskler er forsvundet inden for de sidste uger.
Derudover steg jeg for ca. 1,5 måned siden 15 mg i Erfa, hvilket først føltes rigtig godt, dernæst rigtig skidt - og så er det som om, min krop har vænnet sig til det. Mine blodprøver fra d.3.1 viste:
TT4: 99 (70-140)
TT3: 2,2 (1,4-2,8)
Kortisol (målt fastende kl.8): 610 (170-530)
Kortikotropin: 11 (2-11)
Jeg er lidt i tvivl om, om jeg tør stige yderligere i Erfa, da mit t3 jo ligger forholdvist højt - samtidig ligger mit t4 dog i den laveste halvdel, så måske giver jeg det et forsøg med 15 mg mere.
Mht mit kortisol og kortikotropin ved jeg ikke, hvad jeg skal tænke. Er i tvivl om, om man overhovet kan bruge en enkelt blodprøve til noget - så jeg tager ikke så meget notits af det.
Jeg skrev for ca. 1,5 måned siden til den læge i Hertoghes klinik, som jeg er tilknyttet, og hun skrev tilbage, at hun mente, at det var tid til, at jeg skal prøve HC - og det samme er jeg også blevet opfordret til herinde. Jeg har dog indtil videre valgt ikke at gøre det, da mine prøver aldrig har vist tegn på kortisolmangel - heller ikke døgnspytprøverne - og jeg derfor tænker, at jeg måske stadig har en mulighed for at kunne klare det med Adrenal Glandular, mineraler, vitaminer, urter og mere ro i stedet. Jeg har så valgt at stige til to kapsler Adrenal dagligt - og måske har dette hjulpet - sammen med min sygemelding, for jeg føler mig meget mindre stressbar - og oplever jo også, at jeg tolererer Erfaen bedre end tidligere.
Jeg har dog lige haft en periode på en uges tid, hvor jeg har været helt ekstremt træt om morgenen og i løbet af dagen for så at vågne op om aftenen ved 21-22 tiden og virkelig har haft svært ved at gå i seng og falde til ro - og også er vågnet op flere gange i løbet af natten. Dette er faktisk blevet bedre, efter jeg har taget en ekstra Adrenal om eftermiddagen, men jeg ved ikke, om det er derfor.
For et par måneder siden stoppede jeg med at tage Østrogen/Estradiol pga. udeblevne menstruationer og voldsomt ubehag, og måske min krop også er ved at finde balancen igen efter dette...
Jeg har for lidt over en uge siden sat min dosis af DHEA ned til det halve - altså 5 mg hver anden dag - da jeg fik mere og mere uren hud samt begyndte at få fedtet hår. Jeg har tydeligvis et problem med, at DHEA omdanner sig til for mange mandlige kønshormoner hos mig. Jeg har forslået min belgiske læge, at jeg tog 7-Keto i stedet, men hun skrev bare, at det ikke er det samme, og jeg i stedet skulle prøve at sænke dosis. Jeg syntes allerede, at det har hjulpet noget på min hud, men mistænker det også for at være årsagen til, at jeg i nogle dage pludselig var helt abnormt træt og udmattet.
Derudover har jeg de sidste dage fordoblet min dosis af fordøjelsesenzymer til hver måltid - efter at jeg læse i en anden tråd, at Anisa skrev, at man godt kan tage mere end en ad gangen (tak Anisa
). Jeg er også begyndt på Aminosyrer efter hvert måltid samt på MSM. Jeg håber, at alt dette kan være medvirkende til, at min fordøjelse bliver bedre, og at min lever og bugspytkirtel kan holde op med at genere mig så meget. Måske er det tilfældigt, men min mave har faktisk været bedre de sidste 3 dage...
Her fredag og lørdag har jeg haft nogle rigtig gode dage, hvor jeg har følt mig forholdsvis frisk, når jeg vågnede og også i løbet af dagen, har haft meget mere energi og været mere handlekraftig, haft positive tanker om livet og fremtiden, har oplevet at drømme lidt om fremtidsmuligheder igen i form af arbejde, rejser, børn osv, ikke har haft slemme smerter eller store mave-gener. Det har faktisk været en helt vild oplevelse, og jeg er så taknemmelig for det. Det giver mig mod på at kæmpe videre - og et lille glimt af, hvad der er udsigt til, hvis jeg bliver ved med at arbejde med at få mine hormoner og celler på fode igen. Jeg har virkelig lært at tage en dag ad gangen, og selvom jeg ikke har det ligeså godt i dag, ærgrer jeg mig ikke over det, men glæder mig bare over, hvor dejlige de sidste to dage har været. Det kommer jo aldrig dårligt tilbage!!!
Jeg har købt Dr. Øverbyes bog 'Lavt stoffskifte årsak til de fleste sykdommer', og jeg har haft stor glæde af at læse i den indtil videre. Den giver mig en grundlæggende forståelse for min sygdom - og jeg føler, at hans beskrivelser af lavt stofskifte og celleenergi giver rigtig god mening for mig - og er en god måde at se kroppen på, når jeg skal arbejde med at få min krop i balance.
Jeg er helt utrolig taknemmelig for, at dette forum findes - og for al den inspiration og støtte, jeg henter herinde!
HÅB HÅB HÅB
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01
Svar med sitat

Bokmerker