Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
Kære Anisa

Tak for dit omfattende svar og din opfordring mht. aminosyrer. Jeg har desværre ikke koncentrationsevne til at læse alt det, der står om de forskellige aminosyrer, men jeg har skimmet noget af teksten og tænker, at jeg må prøve med et præparat som fx Amino Complete fra NOW.
... Det er den jeg også bruger. 2-3 kapsler bruger jeg hver gang jeg spiser mad eller snacks der er mere end 8-10 mundfulde. Foruden B6-vitamin (fra Pyridoxin HCL) indeholder den 20 aminosyrer. Det kan aldrig skade, men kan på sigt hjælpe enormt på formen og også kroppens evne til at reparere sig selv. Jeg selv har tænkt mig at bruge tilskud af aminosyrer livet ud, inkl. enkelte aminosyrer som f.eks. NAC et par måneder, et par omgange hvert år.

Min interesse for aminosyrer startede den gang, for mange år siden, da jeg skulle have mine mange sølvplomber udskiftet og Danmarks første "økologiske" tandlæge har sat mig på et sæt kosttilskud inden udskiftningen, og et andet sæt efter udskiftningen. Jeg har skrevet om det her, i forummet Skjoldbruskkjertel og amalgam.

NAC var med i det sidste sæt og siden har jeg brugt den med mellemrum, frem til i dag. Det har jeg virkelig lært meget af. Bare man husker, at lige så lidt en frikadelle-mad "virker" efter at have spist den, lige så lidt "straks-virker" aminosyrerne, så nogen pang-effekt kommer ikke. Det er under overfladen og inde i kroppens celler at aminosyrerne arbejder i det stille, og selv om det ikke kan mærkes på overfladen, vil det i den grad mærkes, når de har manglet længe nok. Det kan kun betragtes i bakspejlet.