Viser søkeresultater 1 til 10 av 60
Threaded View
-
22-05-09, 12:18 #21
Sv: Overdosert - Hva gjør jeg?
Høres ikke godt ut Nora H.
Arveligheten (hereditet) er ikke absolutt. Og om man har arvet genet er det ikke sikkert det slår seg på. Jeg har lest et sted at sjansen er omtrent 20%. Hvordan de kommer fram til % der, og hvordan den skal anvendes er et mysterium for meg.
Noen mener også at det muligheten for autoimmunitet som arves - og thyreoiditt er jo en av de autoimmune sykdommene.
I familien min er det mange som har hypothyreose, men ingen har andre autoimmune sykdommer.
Og det er ikke alltid at hypothyreose oppstår autoimmunt.
Det er ikke slik hos meg (har aldri påvist antistoffer)
Noen ganger flyr det bare opp og ned - iallfall føles det slik.
Og akkurat det at det føles, ser ut til er helt glemt og iallfall undervurdert.
Og det er uforstålig - det er jo den verden vi lever i og den som påvirker oss.
Men det kan rette seg om man finner ut av systemet og får den rette dosen av et thyroxin som virker godt for en.
Hva kan du gjøre ?
Ikke godt å si Nora H.
Du mangler den erfaringen med dette som kan gi deg den selvtilliten du trenger til å håndtere problemet.
Den kommer etterhvert, men tar jo nesten en evighet. Alt tar så lang tid med dette.
Men - du er iferd med å få den erfaringen nå......
Erfaringer er selvopplevde hendelser.
Derfor kan ingen andre overføre sine erfaringer til deg.
Men jeg kan fortelle om mine - og det er jo fint med forumet her.
Du må bare ta det sånn at jeg ikke prøver å påvirke deg.
Man kommer jo inn i dette fordi kjertelen svikter og stoffskiftet blir lavt.
Dette merkes på den måten at en rekke av kroppens mange funksjoner blir påvirket - og det er disse vi får symptomene fra.
Selve stoffskiftet er bare en "grå eminense" som vi ikke merker noe til, men som må være der for at alt det andre skal funke.
Det nærmeste vi kan komme selve stoffskiftet er ikke blodprøver.
Det behandlermiljøet kaller stoffskfteprøver, er bare mengdeprøver - de sier intet om stoffskiftet.
Det er omtrent som å kikke på bensinmåleren for å vuredere hastigheten.
Man vet ikke om bilen går engang.
Og sånn er det med stoffskifteprøvene også - man er nødt til å forutsette at en masse tilknyttede funksjoner også fungerer.
Og det gjør man -----
Men, vi er jo syke da og jeg mener men ikke kan overføre verdier fra friske til syke.
Det som er viktig for oss, er at det grunnleggende (basale) stoffskiftet fungerer. Det som er der hele tiden - og det er kun dette som er igang når vi sover. Da er det kun aktiviteten fra dette som fyrer oss.
Så morgentemp er en god indikator på om stoffskiftet er høyt eller lavt.
Det er viktig at man tar den med en gang, før man står opp av senga.
Og man regner en ukes tid, da kan man få et gjennomsnittlig intrykk.
Så kan man si at hvis du ikke har hjertebank og høy puls, så er ikke stoffskiftet for høyt. Iallfall ikke alt for høyt.
Jeg syns alle bør vite hvor stor dose man må ta før dette oppstår.
Da er man en erfaring rikere - men vet sin øvre grense.
Så vet man også, at oppunder denne grensen finnes idealdosen.
Et sted......
Og så må man ikke bare øke mot denne grensa i vilden sky.
Da får man ikke et riktig svar. Tendenser til hjertebank er det mange som får bare de øker dosen litt, men det går over etter få dager.
Om det ikke går over, så har man funnet sin maximale dose.
Forsøk en grei dose noe under denne.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
EN DAG UTEN MEDISINER KAN DET MERKES?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 06-04-07, 15:59 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
Speltbrød uten gjær
Av Hilma i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 19-03-07, 20:54 -
Siste måling viste anti-TPO 2550, og anti-Tg 10650
Av fredlund i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 15-06-05, 17:44 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01

Svar med sitat

Bokmerker