Viser søkeresultater 1 til 10 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
Threaded View
-
08-12-11, 20:39 #24
Sv: Hashimoto's siden 2003
Hej Sharon
Ved du hvad? Hvorfor ikke oversætte det sidste indlæg til engelsk og sende det til Hertoghes klinik nu? Som du har det, er det langt tid at vente til marts, synes jeg.
Når jeg læser det du skrev hidtil, hvoraf det fremgår at du faktisk er i en optimal, medicinsk behandling... føles det alligevel som om der mangler en brik i det hele... Så kom jeg i tanker om et svar, jeg skrev til Eirin tilbage i maj... Også Eirin har den ustyrlig afart af autoimmunitet, der svinger og gør det hele meget mere vanskeligt, både at behandle og at holde ud. Alt hvad jeg tror, kender og ved, "råber" op om, at den brik du måske mangler er slet og ret - de biologisk aktive proteiner - aminosyrer.
Efterhånden som tiden gik (og går) er jeg nu mest overbevist om, at ingen lægemidler, vitaminer, mineraler eller andet kosttilskud vil nytte nok, hvis der ikke er rette aminosyrer nok i den daglige mad eller tilskud.
Jeg har aldrig været ud for et kosttilskud, der har haft en så dramatisk effekt, som tilskud af aminosyrer. Aldrig har jeg været så stærkt imponeret over noget (inkl. Thyroid), som jeg er over aminosyrerne. Det er lige som om at det er den forbindelse mellem kroppens alle celler, og den tilførte medicinering og ellers vitaminer/mineraler - enten opretholdes, eller styrkes, eller svækkes - afhængig af om der er aminosyrer til rådighed. Faktisk kan man behandle de fleste sygdomme med aminosyrer og det er en yderligere bekræftelse af, at når kostholdet fejler, fejler også helbredet. Det er dog ikke nok at spise varieret og rigtigt, hvis kroppen (af forskellige årsager) ikke kan nyttiggøre nutrienterne fra maden. Ofte er det paradokset ved nutrientmangel, hvor man faktisk ikke kan optage nutrienter fra maden, når der mangler nutrienterne i forvejen. Da kan, selv den bedste kost i rigelige mængder, ikke råde bod på nutrientmangler. I hvert fald, ikke nok.
F.eks. skriver du at du har let til stress. Et andet sted, skriver Luuna (tror jeg) en del om aminosyrekomplekset GABA. GABA er en aminosyre og en neurotransmitter, der bringer ligevægt i hjernens (bl.a.) stress-reaktion, men GABA findes ikke i nogen fødevarer, men dannes af glutaminsyre dvs. aminosyren L-glutamin. Er der ikke evnen til at kroppen optager glutaminsyre nok fra maden, eller maden ikke indeholder glutaminsyre nok, vil GABA falde og bl.a. påvirke stresstærskler og dette uanset kroppens cortisol-status. Er der først opstået en mangel - kan man ikke blot spise sig til at få den udbedret, men skal have decideret tilskud. Desuden udvikler vi alle aminosyremangler med alderen, lige som med hormoner og alt andet, når alderen slider på kroppens maskineriet, selv med ellers perfekt helbred.
Tingene er meget forgrenede, tæt forbundet med hinanden i kroppens kemi, og selv den mest fantastiske konstruktion i mursten kan ikke holde, hvis der mangler mørtel at binde den med. Så kan mursten komme fra nok det bedste teglværk i verden, fremstillet af de bedste råvarer i verden - alligevel vil konstruktionen ikke holde og falde fra hinanden, hvis der mangler noget at binde den med.
Det bedste ved indførelsen af en slags aminosyre-tilskud-regime er, at det ikke interfererer med medicinsk behandling, i alm. "behandlingsdoser" og ellers er få kontraindikationer, forskellige aminosyrerne imellem, så klart beskrevet, at alle kan fatte det.
Jeg tror inderligt (!), at din tid vil ikke blive spildt, Sharon
- hvis du kigger over i Eirins tråd indlæg nr. 23, og ellers er tråden Aminosyrer er mat samt underforummet Aminosyrer. Håber du får masser ud af det (som jeg selv gjorde i sin tid, og fortsat gør).
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01

Svar med sitat

Bokmerker