Viser søkeresultater 1 til 10 av 75
Hybrid View
-
05-12-11, 23:38 #1
Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling
Hej Nielsigne
Jo, det går fint. Godt du spørg, for det er meget godt at opdatere på min helbredssituation i ny og næ, så andre interesserede kan følge med.
Føler mig dog lidt træt, men det har ikke noget med stofskiftet at gøre, tror jeg.
Sidst jeg skrev forsøgte jeg mig også med nogle ændringer af medicinen, men det gik ikke så godt, så jeg vendte tilbage til den forrige dosis, en erfaring klogere: Når man har det godt, eller så godt som man tror, man kan få det, er det ikke altid fornuftigt at eksperimentere
Min dosis er dog ændret efterfølgende, og jeg spiser nu 30 mcg. liothyronin og 137,5 mg. euthyrox - lidt besværligt, men jeg skærer pillerne i små doser, således at jeg får det samme hver dag. I forbindelse med alle ændringer/regulering af medicin oplever jeg dog stor ubehag, angst, uro, hjertebanken osv., men det er kun indtil kroppen har indstillet sig på den nye dosis. Har dog tænkt at holde mig på nuværende dosis og føler ingen trang til ændringer, men sætter pris på lidt fred og ro i kroppen. Det sker dog, at jeg tænker på, at jeg måske ville få det endnu bedre/føle mig helt rask på naturligt thyroid, spurgte derfor min læge, om han var med på den, men dertil kender du vel allerede svaret - Nej!
Han mente bestemt at syntetisk T3 var ligeså godt et præparat som det naturlige, så jeg har lagt tanken på hylden - det virker så problematisk og uoverskueligt at skulle skaffe sig dette præparat, for ikke at tale om dyrt, og når jeg nu har det nogenlunde - ja, så bliver det bare ved tanken. Der er dog ingen tvivl om, hvad jeg ville vælge, hvis det var ligeså let tilgængeligt som de syntetiske præparater, men sådan er det altså ikke i Danmark - desværre, kan man vist roligt sige.
Men godt at høre fra dig. Håber også at du har det godt. Det er lidt sent, men når jeg får tid, vil jeg opdatere på dine erfaringer/tråd.
De bedste hilsener og god jul til alle!
Anne H H
-
05-12-11, 23:59 #2
Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling
Så var du jo lige dér

Hyggeligt at høre fra dig.
Ja, de er stive som sten, de læger. Eller mange af dem er, i hvert fald. Jeg synes egentlig, det på nogle måder er smart med syntetisk medicin, fordi det bliver i blodet længe, og det er der jo en vis "charme" ved, fx er det ikke så sårbart som thyroid over for, hvad og hvornår man spiser, synes jeg.
At det skulle være så anderledes, at man bør afvise det blankt, er jo noget fis. Og thyroiden har altså fordelen af at indeholde andet og mere end t4 og t3.
Under alle omstændigheder rigtig godt at høre fra dig - jeg glæder mig til at læse om dine erfaringer med dosisændringer
Hav det godt
Nielsigne
Lignende tråder
-
Kolesterol og erfaringer
Av Martha i forumet KolesterolSvar: 3Siste melding: 09-06-10, 17:44 -
Erfaringer med levaxin?
Av snusmumrikken i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 13-09-08, 20:15 -
Homeopat-medisin, erfaringer?
Av Siriliss i forumet Alternativ behandlingSvar: 8Siste melding: 05-10-07, 10:30 -
ERFARINGER FRA ENDOKRINOLOGER I ROGALAND?
Av cathrin i forumet EndokrinologerSvar: 5Siste melding: 04-10-06, 13:03

Svar med sitat

Bokmerker