Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Threaded View
-
02-12-11, 01:11 #21
Sv: Noen som er uføretrygdet pga stoffskiftet/endokrine sykdommer?
Den tiden jeg har vært på AAP, har jeg annenhver uke et meldekort og sende inn. Ikke like lett og huske alltid med et stoff-hode
Men uten innsendt meldekort blir det ingen penger utbetalt
I tillegg har det vært jevnlige møter med NAV, arbeidsgiver og lege for hele tiden og vurdere mine muligheter. Har testet ut flere forskjellige ting, blant annet aktiv sykemelding (tror ikke det finnes lenger) og arbeidstrening. Det har blitt foreslått rebaliteringsopplegg og omskolering som jeg har takket nei til, rett og slett fordi jeg ikke er frisk nok til og starte med slikt. Jeg fikk tilbud om personlig coach, noe jeg tok imot.
Alt i alt skal tiden man går på AAP brukes til og vurdere og tilrettelegge på best mulig måte mulighetene for å komme helt eller delvis tilbake til arbeidslivet.
I teorien er AAP et kjempeopplegg, men siden det ofte er den subjektive oppfatningen til NAV-representanten og legen som ofte slår inne, blir det ikke alltid vellykket, dessverre.
En del av tingene jeg har opplevd har klart styrket vilje og pågangsmor, mens andre ting har gjort meg både deseprat og forbanna.
Lignende tråder
-
Genoptræning af endokrine patienter.
Av Anisa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 15Siste melding: 11-08-11, 13:35 -
arbeide deltid som uføretrygdet?
Av isa1 i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 2Siste melding: 13-10-08, 22:26 -
Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 03-04-08, 19:55 -
Autoimmune sykdommer
Av Mari82 i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 4Siste melding: 13-03-08, 16:05 -
De mest uforklarlige sykdommer
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 10-04-07, 23:38

Svar med sitat
Bokmerker