Viser søkeresultater 1 til 10 av 49
Tråd: Depresjon eller?
Hybrid View
-
19-11-11, 00:43 #1
Sv: Depresjon eller?
Hei vinter

Jeg har fått et informasjonshefte - "Depresjon" skrevet av overlege av Olaf Bakke (Lundbeck forlag) av legen min.
Noe som nevnes flere steder i dette heftet, er at legen skal undersøke legemlige lidelser først !!
Både lavt stoffskifte og binyretretthet kan gi depresjonssymptomer, så de prøvene er altså overordnet antidepressivum.
Når det gjelder tilskudd, så tar jeg Magnseium
Lykke til hos legen !!Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
19-11-11, 21:11 #2
http://www.oslo-universitetssykehus....ankMaster=true
Legger denne linken til deg jeg
-
22-11-11, 11:40 #3
Tusen takk
Printer ut denne, jeg. Vet ikke helt hva legen tenker, men her kommer det jo klart frem at TRAS bør tas.
I dag tok jeg nye blodprøver. Er veldig spent, men føler på meg at alle er normale, slik de tidligere har vært. Men likevel tror jeg at dette ikke "bare" er en depresjon. Vi får se. Svarene får jeg den 30. Da skal jeg legge inn prøvesvarene her
Legen min sa forresten også at blodprosenten min er lav og at dette kan være kronisk... Betyr det at jeg bør få blodoverføring? Regner vel med at man kan bli ganske slapp av å gå slik også..
-
15-12-11, 04:56 #4
Nå har det blitt påvist at jeg har Cøliaki. Ikke så rart jeg mangler jern osv... og er slapp!! Synes faktisk det er godt å vite at det faktisk var noe galt...ikke bare jeg som faller sammen pga psyken. Håper mye vil bedre seg m riktig kosthold.... Har lest at også Cøliaki kan utløse depresjon.... Men legen har ikke fortalt meg noe annet ennå enn diagnosen
. Håper jeg får litt veiledning ang kost.
-
15-12-11, 09:44 #5
Så bra at de fant ut hva som skapte problemer!

Man blir ikke friskere av en diagnose, men da vet man iallefall.
Ved cøliaki skal man ikke spise gluten i det hele tatt, og man har også rett på og få støtte fra NAV pga fordyret kosthold.
-
15-12-11, 18:13 #6
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
15-12-11, 20:53 #7
-
12-05-12, 20:40 #8
Flott at du blir testet. Det er på sin plass. Husk likevel at man kan ha intolleranse mot gluten uten at det vises på et eneste prøvesvar, inkl tarmbiopsi. Ref link som ble lagt ut av Vigdis her forleden. Artikkelen var skrevet i Tidsskriftet for den norske legeforening, og må ansees som seriøst. Kan dessverre ikke linke da jeg skriver fra mob tlf. Men poenget mitt er at det spekuleres mye i det internasjonale miljøet for stoffskifte pasienter om det ligger en gluten intolleranse bak en autoimmun hypothyreose. Så derfor bør du sterkt vurdere å bytte til glutenfri diett uavhengig av prøvesvarene på undersøkelsen. Selv spiser jeg glutenfritt med god effekt. Hadde masse lave vitaminnivåer tiltross for såkallt velregulert hypothyreose. Merker først forskjellen nå når jeg får i meg gluten. Mener selv at magen alltid har funket bra, men det var fordi jeg ikke visst om annet.
-
12-05-12, 21:52 #9
Glutenintoleranse uten cøliaki postet af Vigdis.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
13-05-12, 08:03 #10
Takk for svar

BenteR: Det samme håper jeg. Har forstått det slik at dette er nesten som "barnedose" å regne... Hvor raskt/ når vil man kunne merke om det har en effekt? Legen sier at dersom jeg ikke har merket noe etter første mnd, kan jeg bare kutte det ut....
-for da er det ikke det som påvirker meg.
Blondie: Blodprøven for at Cøliaki er positiv (den siste som nesten alltid stemmer, min mor og nevø har samme sykdom)
Vil dette bety at det kan dreie seg om gluten intoleranse isteden for Cøliaki? Pga tester skal jeg foreløpig ikke starte m glutenfri kost. Legene sier at jeg mest sannsynlig er i ferd med å utvikle det nå. De små blemmene jeg har i hodet sier fastlegen kan stemme med hudsykdommen man kan få med Cøliaki...
Det er vanskelig å holde tråden..Pga hukommelsen glemmer jeg også hva "ting" heter osv.. Håpløst!!!
Anisa: Tusen takk
Lignende tråder
-
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 109Siste melding: 29-11-11, 01:35 -
Hypotyreose eller depresjon?
Av roser i forumet PresentasjonerSvar: 15Siste melding: 29-01-11, 14:30 -
Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:51 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14

Svar med sitat

Bokmerker