Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 278

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56

Bare et lite innspill til Nora her. Jeg holder på å skrive tilbake til Richard Knobel på Balder-klinikken. Hva skal jeg si når han hevder at jeg ikke har/har hatt hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56. fT4 var da på henholdsvis 12 og 14. Siden dere diskuterer TSH. Blir mer og mer forvirret jeg
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du kan vel kreve svar på hva som elles kan gjøre at TSH er for høy og fT4 er helt nederst i referanseområdet - og sansynligvis har vært der lenge ? Det blir vel vanskelig å besvare tenker jeg ?
    Fint om du har"bevis" for at det har vært lavt lenge. Det skal det ikke være for det skaper symptomer.
    Kanskje jeg kommer på noe mer ettersom tenker`n jobber tregt.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Har dessverre ikke noe annet "bevis" annet enn vekta og temperaturen. Jeg har jo frosset i senga med 2 dyner, ullteppe, varmeteppe, elektrsisk varmeteppe i tillegg+varmeflaske og full påkledning med raggsokker etc. Sommer som vinter. Har visst skrevet om dette tidligere, men jeg skjønte ikke at jeg hadde lavt stoffskifte. Det var du n`Finn som vekket meg med tempen. Hadde ikke peiling på at det kunne være et symptom. Og den ligger og bikker på 36,2 pluss/minus, og vekta har øket gradvis i noen år.

Slike "beviser" teller nok ikke. :evil: Men jeg skriver likevel til ham i et fattig forsøk på å få en bedre utredning enn at jeg bare skal ta bort medisinen. Den var tynn synes jeg. Og jeg er skuffet over å bli behandlet så lett når jeg skrev så utførlig og omfattende i forkant.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg syns jo absolutt du er i din fulle rett til å fortelle ham at du tror anderledes, og begrunn det med en forklaring av dine symptomer.
    Bedre bevis hadde nok vært flere blodprøver over en viss tid, men du får bruke det du har Yvette.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Takk for oppmuntring betyr mye. Jeg hadde kanskje for store forventninger? Eller jeg traff på feil lege.

elin* Gjest

Standard

Hei Yvette - jeg må bare gjenta at jeg tror du traff på feil lege Send heller brevet ditt på nytt til Omdahl Lykke til igjen

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Mulig jeg gjør som du sier elin, og legger ved svaret fra Knobel. Sitter og tygger på at det er kanskje en veldig god ide :idea: Trenger vel ikke ringe ned for ny time? Har sendt avgårde et "klagebrev" nå til Knobel, så får jeg se hva han svarer. Takk for tipset

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg har sett og hørt Knobel på e t foredrag arrangert av et lokallag i stoffskifteforeningen.
    Han kunne da ikke svare på et spørsmål om sammenhengen mellom hypothyreose og problemer med synet (noe det er)
    Han kom inn på en type sukkersyke som man ikke kan måle, noe (antageligg mineral/vitaminmangel) som gjør at cellene ikke kan oppta blodsukkkeret som de skal.
    Hvis det ikke ringer noen bjeller hos ham når TSH blir 4 og høyere, da betyr det at han ikke har så mye greie på hypothyreose.
    mener jeg.
    Forresten har vi sett her på forumet at de på balderklinikken noen ganger undermedisinerer pasienter, det vil si at de går etter TSH og ikke som oss etter ft4 og ft3, altså ikke ft4 og ft3 i øvre halvdel av referanseområdet.
    nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Takk Nora!! Får bare bekreftet mine egne bange anelser. Nå synes jeg faktisk jeg har kommet til et punkt der jeg stoler mest på meg selv. Bare synd at man må betale for alle dumheter man roter seg bort i.

Hei kris Kan jeg spørre hvordan det går med deg og Knobel og Balder?? Mener å huske at du også fikk han. Burde skrive dette i et annet tema, men berklager sidesporet.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Jeg ringte i går og avbestilte neste time...

Har ikke fått tatt blodprøvene han ba meg ta (til den nette sum av 600,- kroner) - og har i grunnen funnet ut at jeg legger hele den greia på is en stund, til jeg ser hva som kommer ut av prøvene jeg har tatt hos endokrinologen.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 57
    Siste melding: 14-06-15, 14:49
  2. Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
    Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 56
    Siste melding: 03-07-10, 15:08
  3. UTEN DUSJ
    Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 0
    Siste melding: 23-03-07, 22:37
  4. Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
    Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 9
    Siste melding: 12-03-07, 20:24
  5. brun uten sol
    Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 27-05-05, 19:01

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn