Viser søkeresultater 261 til 270 av 278
-
05-03-07, 08:01 #261baremei Gjest
Nei, jeg gjør faktisk ikke det.
Opprinnelig skrevet av Lissa
Jeg fikk trekke fra 5000 året etter radiojodbehandlingen, da var jeg så dårlig at jeg holdt på å fyre familien ut av huset: 30 grader inne, ulltrøye, ullgenser, ullteppe på ullsofaen og attpåtil hakket jeg tenner.
Jeg argumenterte godt, da.
-
05-03-07, 14:26 #262
Hei igjen Tussa!
Jeg er så spent på hvordan det har gått med deg i dag. Selv kunne jeg se godt etter operasjonen, men var noe trett i øynene første dagen...
Jeg håper han ser alt FØR operasjonen!! Trykket mot øyet er helt borte nå hos meg, og enda er jeg plastret ennå. Så jeg er helt overbevist om at dette fettet, som hele tiden sivet ut under operasjonen er årsaken til plagene - hvilket også ble bekreftet av legen. Om du har det på samme måten så håper jeg inderlig din lege var oppmerksom på det!
Opprinnelig skrevet av Tussa
Gleder meg til å høre fra deg!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
05-03-07, 17:28 #263
Hei tilbake Yvette !
Ja så var det gjort, helt greit ! En time med litt smerte etterpå. Lekker lillatone på øyelokkene,noen sting som pynter opp. Ja du vet jo dettte.
MEN plomma iegget er jo bare det at jeg allerede nå merker at sidesynet mitt er bedre. Noe som så absolutt er en fordel når jeg skal ut og kjøre bil !!
Nok en grunn for å få utført denne operasjonen ! Apropo fettet du snakker om, så snakket han faktisk om dette og om hypoen min. Han lo litt da jeg nevnte at jeg vil sende ham litt info om dette, men sa at han skulle lese med interesse. Tror han lo fordi munnen min ikke sto stille under operasjonen.
Som tidligere nevnt så føler jeg meg litt hyper for tiden. Kan være fordi jeg nettopp har økt doseringen av Levaxin. Øynene er jo litt hovne, så om trykket har avtatt merker jeg vel i løpet av de første dagene.
Tusen takk for at du tenkte på meg,
klemmer fra
-
05-03-07, 19:07 #264
Hei igjen!
Så kjekt å høre at det gikk bra. Jeg var også rød (lilla) på øyelokkene, mest rundt vippekanten. Men jeg fikk et hudfarget plaster over stingene. Jeg går med dette ennå. Noe av det har jeg klippet vekk siden det løste seg opp. Sikkert pga øyedråper og tårevæske. Jeg har ikke vasket med vann ennå. Det ble jeg advart mot pga bakterier.
Du kjenner kanskje litt stramming når du lukker øynene? Jeg gjør det ennå, men mindre og sikkert enda mindre når jeg får tatt stingene i morgen.
Så det var ikke helt ukjent for legen din heller dette fettet altså...??
Det er iallefall helt utrolig deilig å se klart igjen! Ubeskrivelig!
Hvordan går det med deg? Jeg har tatt stingene nå og føler meg ok. Fått beskjed om å massere 5 min to ganger pr dag fra tirsdag. Det ser fint ut stort sett. Jeg drypper med Oxyal.
Jeg har klarere syn. Gikk ned fra +2,5 i lesebriller til +1,25. Aner ikke hvorfor. Kan det være fettet som har ligget som et slør på øynene? Rare greier....Håper du har det bra.
Jeg skal tilbake etter påske for nærmere ettersyn. Har fortsatt 24-timers mobilkontakt med legen så jeg nøler ikke med å ringe ved behov.
Jeg er litt hoven med noen faregspetter her og der, men det spiller ingen rolle...
Klem fra meg
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
09-03-07, 07:12 #265
Hei Yvette !
Jeg er lekrere enn noensinne. Lilla-fargen kler meg! Men det viktigste er at, som du sier, jeg ser mye bedre. Det er som om et lett slør har blitt borte. Har fortsatt disse lange armene som kommer med alderen jeg er i, men enten er armene mine blitt lengere eller så er synet bedret. Gleder meg til å måle det ! Sidesynet er blitt en nyoppdagelse !! Hevelsen er nesten borte og stingene tar jeg på mandag.
Håper du får refundert utlegget ditt, Yvette. Så flott at du slipper unnå med svakere briller. Det betyr jo også at du må bruke dem mindre.
Ha en god helg.....og du, jeg sendte deg en E-mail...har du ikke fått den ?
Brillefin kos fra
-
09-03-07, 08:30 #266
Hei Tussa!
SÃ… kjekt å høre fra deg og at det har gått så bra med deg! Og - det er så gledelig å lese at du også ser bedre etter dette inngrepet. Jeg har vært litt usikker på om det er selve opersjonen eller dråpene som har rettet på synet mitt...
Du må skrive mer Tussa etter hvert som dette utvikler seg. Jeg ble litt hoven etter at jeg tok stingene, men han "lovte" at dette var midlrertidig. Jeg tenker ikke så mye på akkurat det nå. Jeg gleder meg over å skue verden i et annet lys...
Kjære deg. Nei jeg har ikke fått noe e-post.
SÃ… kjedelig! Men har du e-postadressa mi da? Sender den i en PM....
Refundert? Dårlig resultat etter samtale med Trygdekontoret. Tror jeg skal gå via fastlege og vise ham resultatet....og samtidig begrunne med at jeg orket ikke "plage" ham med dette i tillegg til alt omkring hypothyreose de siste vel 2 årene. Kanskje han våkner.....?? Jeg er allikevel glad for at jeg valgte akkurat denne legen. Kjemien er god og han er grundig og slipper meg ikke før det har gått måneder...
Lykke til videre du også! God bedring og vi "snakkes". Har sendt PM til deg. Klem fra meg :-)• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
13-04-07, 10:09 #267
Hei Yvette !
Siste gode nyhet fra meg om øynene. Først og fremst er all stramming og farge borte fra øyenlokkene. Vel er det en rød stripe der det ble kuttet....
men den blir svakere og svakere.
Så den gode nyheten. Lysømfintligheten er borte. Det kan ligge hvitt papir i sola, og det gir meg IKKE "sveiseblink" lenger. Jeg kan kjøre bil uten solbriller om natta, tålte ikke lysene fra møtende trafikk før.
Jeg må også inrømme at det er deilig å bli kvitt disse "sorry-hengepose øyelokkene".
Så da gjenstår det å si ; nyt vårt bedrede syn på verden. Den var god, ikke sant.
Brilleløs klem fra
-
13-04-07, 13:44 #268
Hei Tussa
Jaja - har de samme ettervirkninger som deg. Det nedslående er at jeg har fått avslag fra trygdekontoret på refusjon. Det nytter ikke når man ikke har vært innom fastlege. Spiller ingen rolle. Men så vet dere det da. Om noen andre finner på det samme. Synet er i allefall bedre og det er det som teller...
Jeg venter spent på foredraget til øyelegen i stoffskifteforeningen. Skal visst være denne måneden....• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
13-04-07, 14:38 #269
Hei Yvette !
Synd med de pengene, men det er som du sier, ikke noe å gjøre ved.
Håper du legger inn noen ord etter dette foredraget. kan være matnyttige saker for noen og enhver.
Jeg blir ikke så ofte innom her de neste månedene, men skriver noen ord når jeg har tilgang til nettet.
God klem
-
29-05-07, 15:33 #270
En kommentar til bruk av kunstig tårevæske. Jeg må dryppe øynene døgnet rundt. I begynnelsen brukte jeg dråper tilsatt konserveringsmiddel. Dette førte til gjentatte infeksjoner-uten at jeg på det tidspunktet skjønte hvorfor.
Etter flere runder m kloramfenikol i tillegg, begynte det å demre :idea: Jeg gikk over på øyegel i engangsampuller (viscotears) og infeksjonene uteble
Ikke gøy å gå med gørr i øynene hele tiden (gelen ser slik ut) menhva gjør man ikke for helsa
• Sliten
• Forkjølt!!
• Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
• Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.
Lignende tråder
-
Jeg har hypothyreose som nok er relatert til hjernen, uten at noe galt er påvist der
Av Halla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 57Siste melding: 14-06-15, 14:49 -
Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 56Siste melding: 03-07-10, 15:08 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 9Siste melding: 12-03-07, 20:24 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01
Svar med sitat

Bokmerker