Side 24 av 28 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728 Siste
Viser søkeresultater 231 til 240 av 278
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Og mange føler seg bedre på mat fattig på de _kjappe_ karbohydratene. Alle trenger noe karbo, men altså ikke dem i loff, pasta og ris. Hvis ikke det er fullkorn, da. Man da er ikke karboene kjappe lenger.
    *vrææl* Jeg spiser BARE langsomme karbohydrater også. Iallefall veldig bevisst på det. Kornprodukter i frokostblanding. Ikke brød med hvetemel. Allikevel...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Yvette kan vektøkningen ha noe med andre hormoner å gjøre? Vi har jo sykluser gjennom livet. Og det kan føre til vekt tap og vekt økning. Bare en tanke...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Ja Anne Ma - jeg har tenkt på det også. Jeg har i noen måneder smurt med med DHEA-hormonkrem. Plutselig ble det stopp av innførsel fordi det visst nok er forbudt i Norge. Så i 2 mndr har jeg vær uten denne eksepsjonelle kremen og jeg snoker som en gal, og bruker venner som er i utlandet. Så jeg øyner håp SNART!!!

Greitt nok at jeg er 50 og er (var) i overgangsalder, men kan jeg gjøre noe for å få det bedre, så gjør jeg hva som helst. Hvorfor skal vi bestandig akseptere at "ja nå er du i rette alderen og sånn er det bare". Det er ikke min livsfilosofi. Jeg vil ha en best mulig hverdag for dagen i dag, og må jeg kjempe for å få det så er jeg fit for fight!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Enig med deg Yvette. Man skal ikke gi seg fordi folk sier at man er sånn og sånn! DHEA-hormonkrem ble da solgt som vidunderkrem for et par år siden. Skjønner ikke hvorfor det skulle være ulovlig...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Aha. det er nok dette som skjedde. Viser at du fikk nytte av det.
    Ikke rart tablettene står på dopinglisten (tror jeg) . kan kjøpes i en del andre land.
    Har Dr Leif Ims skrevet ut resept på krem? Han driver med progesteronkrem ihvertfall så jeg vet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg kjøpte min DHEA-krem her jeg:

http://www.h-by-m.com/hbm1101.php

Tror du nora at det er pga mangel på DHEA-tilførsel i noen uker som er årsaken til vektøkningen? Jeg er med på den teorien altså. Vet du/noen hvor man kan få tak i den? Dr Ims skriver ut? Hvor finner jeg ham? Progesteronkremen er ikke stoppet.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Jeg forstod det som de hadde sluttet å selge DHEA på det du (eller noen...) skrev før en gang, jeg - men på den siden du linker til her ser det da virkelig ikke sånn ut? Hvorfor kjøper du ikke bare mer derfra, Yvette?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg har prøvd å bestille to ganger, men kremene kommer ikke. Jeg har ringt dem og da sier de at de blir stoppet i tollen. Vet ikke hvorfor det plutselig ble stopp? Har hatt jevn tilførsel i flere måneder. SÃ… kjedelig!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard Problemer med øynene

Hei!

Jeg har vært hos øyelege i dag og fått operert bort hud og fett fra øyelokkene. Jeg har i lang tid vært plaget av trykk og følelsen av noe tungt over øynene. Jeg synes ikke jeg har hatt SÃ… veldig mye løs hud der, men dette ubehagelige trykket førte meg til en privatpraktiserende øyelege...

Mens han undersøker meg så spør han meg om jeg er plaget med stoffskiftet. Jeg svarer bekreftende og han forteller meg da at han ser fettansamlinger "under øyelokket" som, iflg han, skyldes stoffskifteproblem. Under operasjonen så forteller han meg hele tiden hva som skjer og han tar bort dette fettet, samtidig som han klipper løs hud og syr igjen.

Jeg fikk også med meg noen øyedråper, som jeg skal dryppe 4 ganger daglig hver eneste dag....resten av livet...for å lindre tørre og irrriterte slimhinner..

http://santenen.verktyget.se/websites/w ... _norge.pdf

Reseptfritt på apoteket.

Denne samme øyelegen skal i april ha forelesning i den lokale stoffskifteforeningen her på stedet - om akkurat dette problemet...

Jeg finner ikke noe om dette på nett. Noen som vet fra utendlandske sider eller forum? Syntes det var interessant. Han kunne fortelle om mange hypothyreote med samme problem som har vært hos ham og fått tatt vekk slikt fett...

Så sitter jeg her og har det ikke helt godt. :( Allikevel glad det er overstått. Til den nette sum av kr 5 000,-, som jeg nå tenker at jeg kan søke trygdekontoret om å få refundert - siden han kan bekrefte at det skyldes hypothyreose....

Hva sier dere? Helt ukjent for meg dette - inntil i dag...

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Dette hørtes ikke helt godt ut, stakkar. Har slitt med hovne og tørre øyne i etpar år selv(se tidl. innlegg) - men har ikke hørt at det skulle være noe fettlag som er skylden. Har derimot lest at muskulaturen rundt øynene blir svekket v. stoffskiftproblemer, og øyelokkene kan derfor bli slappe. Min øyelege avviste forøvrig en sammenheng med stoffskifte og tørre/hovne øyne (!), så det er bra du har truffet en med kunnskap om dette!

Tårekjertlene ligger et sted rett over øynene. Hvis de først er ute av funksjon, så vil de neppe begynne å fungere igjen. Det fikk jeg beskjed om. Men dråpene ble fort en vane -som å ta medisin hver dag..

Uansett, Yvette: Ønsker deg riktig god bedring - håper du får det bedre når sårene er grodd!

Side 24 av 28 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 57
    Siste melding: 14-06-15, 14:49
  2. Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
    Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 56
    Siste melding: 03-07-10, 15:08
  3. UTEN DUSJ
    Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 0
    Siste melding: 23-03-07, 22:37
  4. Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
    Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 9
    Siste melding: 12-03-07, 20:24
  5. brun uten sol
    Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 27-05-05, 19:01

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn