Haller i den retning jeg også, så jeg kjøper ikke de siste foreslåtte kosttilskuddene. Men det merkelige er at jeg leser i en bok om kalium at det meste, 98%, befinner seg inne i cellene og at en vanlig blodprrøve ikke er til å stole på. At den måler bare avvik i de 2 prosentene som finnes i blodcerumet og sier ikke noe om de 98 prosentene i cellene. En normal serum-kaliumverdi utelukker ikke kaliummangel står det i "Vitaminrevolusjonen" av Knut T Flytlie. Det skulle jo tilsi at det som er målt i håranalysen, når det gjelder kalium da, er riktig??

Mangeltilstander: Forhøyet tap pga syk binyrebark og hormonforstyrrelser.

Nei - jeg vet sannelig ikke. Men siden jeg ikke fortsetter å spise kosttilskuddene betyr det vel at jeg ikke har særlig tro på det. Prøver å finne kaliumtabletter i helsekosten for å prøve en stund. Ser at vanlig multivitamin ikke inneholder kalium. Merkelig det da!

Huff - såg ikke innlegget ditt om østrogen før nå. Har vi ikke østrogendominans ved overgangsalder? Jeg har lest en hel bok om dette nå, og ble fullstendig overbevist. Var nettopp denne Lee. At eggstokkene slutter å produsere, mens fettlaget rundt magen fortsetter produksjonen.

Derfor jeg smører i vei - i et håp om at progesteronet skal balansere disse og at fettlaget da vil forsvinne. Litt i allefall. Og hvorfor har jeg fått igjen menstruasjonen etter ett år? Er veldig ok for meg da jeg tror at noen hormoner har roet seg. Men jeg vet for lite og legene er det ikke stor hjelp i. Var hos en gynekolog for 2 år siden. Han SOLGTE meg hormonpiller med gestagen. Uten at jeg var kommet i overgangsalderen! Jeg fant fort ut at dette ikke var noe å spise. Så hvem går man til? Jeg ringte til Medi 3 i Ålesund og ba dem forsøke å ansette en endokrinolog. Dama i telefonen var hyggelig hun og ville ta med ønsket til ledelsen. Så får vi se da. Jeg skal følge det opp. Jeg er så lei!

Men takk for at du svarer Nora. Og ja - jeg husker der var en dialog om dette på det forrige forumet.