Viser søkeresultater 1 til 10 av 278
Hybrid View
-
15-10-05, 19:02 #1
Man pleier å ta en scan for bentettheten. Jeg har fått gjort det en gang. Da var alt bra.
Ang. hyperthyreose: de som har hyperthyreose pga. blokkerende antistoffer (TRAS) har ft4 og ft3 på 30-40 og har da stor ridiko for osteoporose.
Vi har det neppe når ft4 og ft3 er høyt innenfor referanseområdet.
De som har ft4 og ft4 lavt i referanseområdet har veldig lavt opptak av vitaminer og minersler og har ofte lav bentetthet av den grunn. Det bedrer seg når de øker dosen levaxin. Lavt stoffskifte beskytter altså ikke mot osteoporose. Og man må ha ganske høyt stoffskifte for at det skal være skadelig.
Det fins en østerrisk studie på nettet (medscape) som sier at det må være over 2,6µg/kg for at det skal være farlig for bentettheten, samt at mangel på østrogen er veldig viktig her. Østrogentilskudd stopper bentapet.
Lignende tråder
-
Jeg har hypothyreose som nok er relatert til hjernen, uten at noe galt er påvist der
Av Halla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 57Siste melding: 14-06-15, 14:49 -
Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 56Siste melding: 03-07-10, 15:08 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 9Siste melding: 12-03-07, 20:24 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01

Svar med sitat

Bokmerker