Viser søkeresultater 31 til 40 av 278
-
06-07-05, 22:48 #31
Liothyronin merker du effekt av veldig fort, Yvette, det er derfor mange deler opp dagsdosen og sprer den utover dagen - for ikke å få hypersymptomer. Den har en halveringstid på bare 8 timer, mot 8 dager for Levaxin (hvis jeg husker riktig nå, da...).
-
06-07-05, 22:55 #32
Jeg prøvde et tillegg av Liothyronin et par ganger.
Jeg syns det virket etter en time og virkningen holdt seg da noen få timer.
Første gangen virket det veldig positivt i førsten.
Så uteble virkningen helt og jeg syns ikke det var vits i å fortsette.
Dette er noe ganske individuellt, og det kan jo vise seg at du kan ha god nytte av dette.
De siste anbefalinger går ut på dagsdoser på 2x5µG uten reduksjon av Levaxindosen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-07-05, 23:02 #33
Takk for tips! Var litt ubehagelig denne skjelvingen. Greidde ikke å skrive navnet mitt når jeg hentet pakke i posten. Gidder ikke spørre legen om doser. Hører heller på dere. Da tar jeg 100µg Levaxin i morgen og 2 x 5
µg Liothyronin. Vart nok litt for mye med 20µg i dag ja!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
07-07-05, 13:13 #34
Ja 5 µg med 4-5 timers avstand er bedre å prøve.
Du kan jo de første dagene ta 75µg levaxin .
Ofte så kutter legene t4-medisinen for mye.
liothyronin sneker ft4 og da må man faktisk øke dosen levaxin, ikke senke den.
Jeg om mange andre må ha ft4 og ft3 i øvre halvdel, blir dårlige hvis ft4 synker til nedre halvdel
Jeg vil anbefale deg å følge med på prøvene og hvor ft4 og ft3 er.
Hvis du får for lav ft4 og får hypo-symptomer av den grunn kan hele liothyronin-forsøket ditt bli avfeid med at det ikke virket mens det bare var en vor lav levaxindose som var feilen.
nora
-
07-07-05, 16:48 #35
Takk for svar fra dere alle.
Jeg var hos fastlegen min i dag og fikk "lovlig" Liothyronin. Han ba meg senke dosen med Levaxin fra 100µg til 50µg 5 dager i uken og 100µg 2 dager altså. Og så kommer sjokket: 1 tablett Liothyronin 20µg 2 ganger daglig, altså 40µg pr dag??! Jeg turte ikke fortelle at jeg har tatt 10µg i smug i ca 2 uker og at jeg i går fikk hypersymptomer på 20µg!! 40µg sånn rett på sak?? Kan ikke være farlig da? Eller er han helt på bærtur??
Så nå er jeg veldig i tvil. Må bare eksperimentere. Skal ta ny prøve om 1 mnd. Ser at dere anbefaler ganske lavere doser. Får prøve meg frem.
Han presiserte ennå en gang ar han ikke hadde sett noen som hadde fått hjelp med denne medisinen. Jeg hadde lyst til å spørre hvorfor den eksisterer, men jeg holdt munn. Hadde tross alt fått presset gjennom. Skjønner at hos ham får jeg ALDRI prøve Armour. Derfor spent på time hos Balderklinikken. Jeg fortalte det ikke. Tror neppe det ville ha vært av interesse allikevel. Fy søren - føler meg som ei "pingle" som ikke tør å heve stemmen ennå.
Er så avhengig av goodwill pga andre ting. Derfor trår jeg varsomt.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
07-07-05, 19:20 #36
Kanskje han har gitt alle de andre pasientene megadoser med liothyronin og de ble verre av det?
Og så kan han si, hva var det jeg sa?
Akkurat som noen leger i USA som gi bittessmå doser med Armour og når pasienten ikke blir bra sier de hva var det jeg sa.
Den offisielle anbefalingen her i Norge er 100µg levaxin pluss 10 µg liothyronin, så han hollder seg ikke til anbefalingene.
Ikke bra.
Og å senke levaxin til mindre enn 100 synes jeg ikke er bra, fordi ft4 allerede går ned når man tar liothyronin. Lav ft4 er det bare noen få som er ok på.
Jeg synes du skal prøve 5 µg 4-5 timer fra hverandre og se, og få tatt prøver etter en stund. Og få ft4 og ft3 i øvre halvdel.
Hvis ft3 ikke er i øvre da, samt hvis ft4 er i nedre, så må du øke liothyronin eller levaxin slik at begge er i øvre halvdel.
Det der med 2 hele tabletter liothyronin må da gi veldig høy ft3.
Hva synes du?
40 µg liothyronin kan være farlig hvis noen har problemer med hjertet.
De tilsvarer 160 µg levaxin alene, og du skal ta 550 delt på 7 som er 78µg om dage i tillegg.
Totaldosen din blir da 238µg thyroxin. Og det fra en dose på 100µg levaxin. Livsfarlig hvis du spør meg.
Ingen andre på de andre forumene har fått en slik dose fra legen sin.
De får alle sammen 5-10-15 mg max. Og mange får det som time-released spesiallagede tabletter.
Dr Lowe behandler pasienter med store doser liothyronin, men det er fibromyalgipasienter som skiller seg fra oss på den måten at de tåler slike hesedoser med liothyronin som om det var våre små doser.
Men da må de trimme først, for å gjøre hjertet klar for større oppgaver, og blir nøye overvåket.
nora
-
07-07-05, 19:31 #37
Bevare meg vel! Tenkte meg det. Gjett om jeg hører på dere først da! De bivirkningene jeg fikk i går på 20µg var mildt sagt veldig ubehagelig.
Jeg får forklare min "ulydighet" om 1 mnd, og innrømme at jeg måtte senke dosen pga skjelvinger etc.
Tusen takk igjen Nora for gode råd. Sitter og leser innleggene her om og om igjen. Helt logisk det du forklarer. Vet at venninnen min tar stor dose Liothyronin og hun kommer aldri over 13 på T4. Hun er elendig. Tror jeg skal gjøre henne oppmerksom på dette. Men tror ikke hun skjelver. Går det bort etter hvert? (Hun går hos Oftebro a propos!!)
Jeg skjønner ikke at ikke legene kan iallefall innømme at de kan for lite.
Til n`Finn igjen: hvis T3 "alltid" går inn i cellene og jobber, betyr det at når jeg nå tar Liothyronin så er jeg tryggere enn på bare Levaxin? Ble T4 i Levaxin ikke omdannet til T3? Blir bare flere og flere spørsmål.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
07-07-05, 22:20 #38
hei Yvette. Det er riktig at T4 blir til T3, men kjertelen lager også ca.10% av kroppens T3.
Kjertelen produserer mest T4, som blir til T3 etter 2-3 uker, men altså også 10% T3 som jo funker med en gang.
Hvorfor gjør kroppen det når den bare kunne produsert litt mer T4 og fått mer T3 på den måten ?
Dette er et av de store spørsmål da.
Legenes teori går ut på dette : Kroppen klarer seg fint med bare T4. En kan bare dosere litt mer så får kroppen nok T3. TSH vil da bli litt lavere, men det spiller ingen rolle.
Så det kjertelen driver med er unødvendig ?
Mitt syn er at en bør være litt ydmyk når en ikke forstår helt hva naturen driver med.
Er det nå så sikkert at disse to T3-ene er helt like ? Er det noe lenger ute i dejodinaseprosessen som blir skadelidende hvis ikke begge er der ?
Og 1000 spørsmål til.
Armour virker bedre på mitt stoffskifte iallfall, og kanskje er noe av forklaringen her og noe har man ikke kunnskap om ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-07-05, 19:10 #39
Huff dette blir bare mer og mer komplisert. Skummelt å tukle med naturen!! Jeg har lest så mange tema i dag som omhandler doseendringer og symptomer at jeg er nok på feil plass akkurat nå. Men nå får jeg virkelig lyst til å gi opp hele prosjektet med både Levaxin og Liothyronin. Vil likevel gi den siste noe mer tid. Skal ta nye blodprøver om 1 måned, men de er jo ikke til å stole på.
Hvordan vet vi egentlig status i kroppen? Ganske enkelt ved å erkjenne at vi fortsatt er i live?
Føler meg faktisk tåpelig som fortsatt spiser kosttilskudd basert på hårmineralanalyse når jeg etter flere spørsmål og svar her på forumet forstår at det er umulig å forstå noenting. Jeg tror et øyeblikk at jeg har tråden og så ryker den like fort. Jeg må virkelig sette i system dialogene her inne på forumet! Kanskje jeg da kan se litt mere klart?
Dere er SÅ tolmodige dere som gir råd! Kanskje jeg kommer dit hen en dag at jeg også kan bidra med noe?
Ble deppa etter møtet med legen i går som gir meg slike megadoser med Liothyronin, og ved det avslører hvor lite han vet. I dag er jeg mer bortreist enn på lenge. Skulle ikke hodet/hjernen bli bedre med sistnevnte medisin? Fatter ikke hvordan dere har holdt ut så lenge
Man har jo egentlig ikke noe valg da.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
08-07-05, 19:28 #40
Nei - sant det, vi har ikke noe valg.
Og hvem er det som skal sørge for at vi kan velge den behandlinge som passer best til den kroppen vi har ?
Hvorfor finnes det feks. ørten blodtrykksmedisiner ? Idividuell tilpassing !
Det er skummelt å tukle med naturen, men det er kanskje likevel naturen som tukler med oss - og så skjønner "vi" ikke hvordan vi skal takle det. Enda.
Nå er du jo nesten mitt i "prosjektet" så det er vel lurt å fortsette. Ellers får du jo ikke vite. Kanhende dette er din vei ut av det ?
Syns ikke du har grunn til å føle deg "noe som helst". Ett sted må man jo bare begynne. Stå på du.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Jeg har hypothyreose som nok er relatert til hjernen, uten at noe galt er påvist der
Av Halla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 57Siste melding: 14-06-15, 14:49 -
Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 56Siste melding: 03-07-10, 15:08 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 9Siste melding: 12-03-07, 20:24 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01
Svar med sitat

Bokmerker