Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Hybrid View
-
07-10-11, 19:45 #1
Sv: D3 vitamin og blodverdier
I løpet av det sist året har ft4 ligget på 25, og nå vil ikke legen min at den skal være så høy. Prøvde å senke dosen på forsommeren, men det førte til daglig utmattelse etter 3 uker. Så jeg økte den litt, og er litt bedre. Tar 50 µ D3 vitamin daglig. Påvirker dette ft4? Er det dumt av meg å stoppe med D3 vitaminet noen uker før neste måling for å se om ft4 synker? Jeg ser veldig mørkt på det å sitte i en stol fordi jeg ikke orker noe som helst
-
07-10-11, 20:50 #2
Bille
FT4 på 25 er høj, men altså ikke hyper, og da slet ikke når du ikke har symptomer på hyper! Flere ligger ganske naturligt ("medfødt") op på høje T-hormoner fordi sådan er de indrettet af naturens hånd. 50 µg D-vitamin er en yderst beskeden dose, der nu, snart i vintertide ikke engang er nok til vedligeholdelse af D-vitamindepoter i kroppen. Man må, særlig i vintertide, op på mindst 1000 µg før det er nogenlunde. Flere - ved jeg - øger deres D-vitamin til 2000-3000 µg om dagen, i alle vintermåneder.
At din læge "vil ikke have" at dit FT4 er "så høy" tyder på, at lægen aner ingenting om, at den slags råd giver man bare ikke til vinteren. Hvis du retter dig efter lægen, bliver du sløv og apatisk helt til næste forår. Det bliver du nødt til, selv at overveje. Det er din krop og dit liv, ikke lægens. Vinteren er i forvejen mørk og kold, selv uden for lidt T-hormoner til at "varme" een op indefra.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-10-11, 21:57 #3
Man kan blive så forbandet usikker på alt, når ens læge er negativ eller ikke vil give en det, man allermest har brug for

Bille, jeg håber, du får det, du har brug for!
Når det så er sagt:
... Anisa, er der ikke et nul for meget på de her mikrogram? Eller skulle det have været målt i IE og ikke µ ? Jeg synes, det lyder af vildt meget ... Jeg tager ca. 100 µ D3, når det går højt !
Nielsigne
-
07-10-11, 22:10 #4
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
08-10-11, 00:29 #5
Jeg har lekt litt med D3 dosene, jeg bruker "iu" som måleenhet på D3, og jeg har brukt alt fra 1000 iu som er veldig lite, til 5000 iu som jeg går på nå. Først med 5000 iu daglig, kom D3'en opp i 125+ som er det vi må opp i for å bla ha forsvar mot kreft. I Norge er referanseområdene latterlige på vitaminer (og på alt annet) så 50 - 150 er ikke høyt nok. Ref'en burde begynne på 125 og gå opp til minst 300. Men refområde betyr jo bare et snitt, og i Norge er det et snitt av en befolkning med kollektig D3-mangel!
Hehe.
-
08-10-11, 12:44 #6
Hej

Tager du så også K2-vitamin?
Jeg har læst, det er det, der gør, at kroppen kan bruge max af d-vitaminet. Og måske er det så derfor, jeg i nogle uger ikke har haft så mange kræfter ... Jeg er lige præcis løbet tør for K2, fordi det er så ekstremt dyrt her i DK, at jeg har udsat købet ... MÅ TAGE MIG SAMMEN og få købt ind en af dagene. Har kramper, selvom jeg tager både D3 og magnesium, og det har jeg ellers ikke haft længe!
Nielsigne
-
08-10-11, 12:58 #7
Vi får ikke nok K2 i dietten vår her i vesten, det er det bare Japanerene som gjør! Så vi MÅ supplementere, for å i det hele tatt få kalsiumet puttet på plass der det skal være: I tennene og i benbygningen vår. Hele familien min tar K2. Ja, K2 er dyrt uansett hvor du er i verden, men i USA er det billigere enn her. Jeg kjøper alt av vitaminer og mineraler på iherb.com! Har du spørsmål om iherb, send meg en privat melding her på forumet! 90 mcg K2 er lite, og jeg planlegger å øke inntaket med mange, mange ganger. K2 gjør nemlig ikke blodet tykkere, det vil kun påvirke kalsiumet positivt!
Det er ikke uten grunn at Norge er det landet i verden med høyest kalsium-inntak, men også det landet med høyest antall benbrudd. Kalsium gjør IKKE ben sterkere alene. D3 og K2 er nødvendig for å fullføre kalsiumets virkning i kroppen.
D3'ern min er nå på ca. 125 nmol/l, men målet mitt er minst 150 nmol/l. Jeg vet at D3 har en sterk anti-kreft virkning, samme med Vitamin A. Hertoghe, min lege, sier jeg skal ta 100.000 iu Vitamin A daglig, i form av flytende retinol.
Jeg tar nå 5000 iu D3 daglig, eller 125 mcg, som ikke er en superhøy dose. Det er den dosen Vitamin D Council anbefaler alle å ta, friske som syke. Men man må følge med på serum kalsium, OG ta K2 for å være trygg når man tar D3 i slike doser eller høyere.
Mvh.
Thomas
-
11-10-11, 23:49 #8
Hei :-)
Det er ganske fortvilende. Legen har jo aldri før nevnt at nå er ft4 nødt til å senkes, og den har vært høy i over et år. Kanskje mer. Hvis jeg dropper D3 vitamin til jeg skal ta nye prøver om 3 - 4 uker, vil vel ft4 gå ned? Tenkte jeg skulle prøve det.
Det er i alle fall ingen vits å nevne for legen at ft4 stiger ved inntak av D vitamnin.
Hva gjør dere andre som tar D3 vitamin, og ft4 stiger?
Lignende tråder
-
B12-vitamin
Av nora i forumet B-vitaminerSvar: 128Siste melding: 01-12-11, 18:13 -
D-vitamin
Av Carro i forumet D-vitaminSvar: 3Siste melding: 23-06-09, 10:57 -
Blodverdier??
Av sivcath i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 3Siste melding: 11-04-05, 12:02

Svar med sitat

Bokmerker