Viser søkeresultater 11 til 20 av 27
-
07-10-11, 21:57 #11
Sv: D3 vitamin og blodverdier
Man kan blive så forbandet usikker på alt, når ens læge er negativ eller ikke vil give en det, man allermest har brug for

Bille, jeg håber, du får det, du har brug for!
Når det så er sagt:
... Anisa, er der ikke et nul for meget på de her mikrogram? Eller skulle det have været målt i IE og ikke µ ? Jeg synes, det lyder af vildt meget ... Jeg tager ca. 100 µ D3, når det går højt !
Nielsigne
-
07-10-11, 22:10 #12
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
08-10-11, 00:29 #13
Jeg har lekt litt med D3 dosene, jeg bruker "iu" som måleenhet på D3, og jeg har brukt alt fra 1000 iu som er veldig lite, til 5000 iu som jeg går på nå. Først med 5000 iu daglig, kom D3'en opp i 125+ som er det vi må opp i for å bla ha forsvar mot kreft. I Norge er referanseområdene latterlige på vitaminer (og på alt annet) så 50 - 150 er ikke høyt nok. Ref'en burde begynne på 125 og gå opp til minst 300. Men refområde betyr jo bare et snitt, og i Norge er det et snitt av en befolkning med kollektig D3-mangel!
Hehe.
-
08-10-11, 12:44 #14
Hej

Tager du så også K2-vitamin?
Jeg har læst, det er det, der gør, at kroppen kan bruge max af d-vitaminet. Og måske er det så derfor, jeg i nogle uger ikke har haft så mange kræfter ... Jeg er lige præcis løbet tør for K2, fordi det er så ekstremt dyrt her i DK, at jeg har udsat købet ... MÅ TAGE MIG SAMMEN og få købt ind en af dagene. Har kramper, selvom jeg tager både D3 og magnesium, og det har jeg ellers ikke haft længe!
Nielsigne
-
08-10-11, 12:58 #15
Vi får ikke nok K2 i dietten vår her i vesten, det er det bare Japanerene som gjør! Så vi MÅ supplementere, for å i det hele tatt få kalsiumet puttet på plass der det skal være: I tennene og i benbygningen vår. Hele familien min tar K2. Ja, K2 er dyrt uansett hvor du er i verden, men i USA er det billigere enn her. Jeg kjøper alt av vitaminer og mineraler på iherb.com! Har du spørsmål om iherb, send meg en privat melding her på forumet! 90 mcg K2 er lite, og jeg planlegger å øke inntaket med mange, mange ganger. K2 gjør nemlig ikke blodet tykkere, det vil kun påvirke kalsiumet positivt!
Det er ikke uten grunn at Norge er det landet i verden med høyest kalsium-inntak, men også det landet med høyest antall benbrudd. Kalsium gjør IKKE ben sterkere alene. D3 og K2 er nødvendig for å fullføre kalsiumets virkning i kroppen.
D3'ern min er nå på ca. 125 nmol/l, men målet mitt er minst 150 nmol/l. Jeg vet at D3 har en sterk anti-kreft virkning, samme med Vitamin A. Hertoghe, min lege, sier jeg skal ta 100.000 iu Vitamin A daglig, i form av flytende retinol.
Jeg tar nå 5000 iu D3 daglig, eller 125 mcg, som ikke er en superhøy dose. Det er den dosen Vitamin D Council anbefaler alle å ta, friske som syke. Men man må følge med på serum kalsium, OG ta K2 for å være trygg når man tar D3 i slike doser eller høyere.
Mvh.
Thomas
-
08-10-11, 22:55 #16
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
09-10-11, 01:49 #17
Jeg fikk Afi-D2 Forte av legen min sist uke. 1 tablett inneholder 30.000 IE = 0,75 mg.
Hvorfor skriver legene ut D2 hvis det er D3 som er "det vi trenger"?
-
09-10-11, 01:52 #18
Det kan du spørre om....... Det er i allefall ikke best å ta D2! Jeg ville anbefalt deg å ikke ta D2, da det er lettere å få overdosering av det enn D3.
D3 kan du kjøpe reseptfritt på iHerb.com. 1 års forbruk av 25 mcg daglig koster 50 kroner. DET er billig det.
Litt avhengig av absorpsjon i magen, så vil jeg si at 5000 iu/ie, eller 125 mcg D3 daglig holder for å få opp verdien ganske raskt. Min lå på 20, nå ligger den på 125 nmol/L som er minstegrensen mot kreft bla.
"Recent evidence reveals beneficial effects of vitamin D at serum levels around 125 nmol/L or higher - effects not seen at levels below 120 nmol/L, indicating a need for upward revision of the deficiency reference threshold."
Fra: www.vitamindcouncil.com - Les gjennom denne siden! Her står alt du trenger å vite om D3!
Mvh.
Thomas
-
09-10-11, 06:55 #19
Pluto, du må oppdra legen din! D2 er skadelig i større konsentrasjoner. Ikke ta den før du har lest grundig om dette. Kjøp heller D3
Og gå tilbake til legen din og fortell at han/hun ikke er oppdatert
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
09-10-11, 13:05 #20
Finnes D3 å få kjøpt i Norge?
På vilken måte er det skadelig? Det er litt rart at endokrinologer skriver ut "skadelige" vitamindoser?
Vel, jeg kan ikke helt se for meg at jeg skal kunne "belære" endokrinologene på Oslo Universitetssykehus, avd Aker.
Lignende tråder
-
B12-vitamin
Av nora i forumet B-vitaminerSvar: 128Siste melding: 01-12-11, 18:13 -
D-vitamin
Av Carro i forumet D-vitaminSvar: 3Siste melding: 23-06-09, 10:57 -
Blodverdier??
Av sivcath i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 3Siste melding: 11-04-05, 12:02

Svar med sitat

Bokmerker