Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
28-09-11, 10:20 #1
Medisinert, normale verdier, men ikke frisk ?
Hei. Er ny på forumet her, og har ikke lest gjennom alt som er skrevet her.
Så jeg prøver på et nytt innlegg.
Jeg er 39 år og har de siste 4 årene vært diagnostisert med Hypotyreose, og medisinert med Levaxin. Det siste året har jeg også begynt å ta Liothyronin i tillegg.
Følte meg mye bedre etter jeg begynt å ta Levaxin, selv om dosen har blitt justert gradevis oppover gjennom 4 år, og merkbart mye bedre etter Liothyronin-behandling.
Likevel, føler meg ikke helt frisk, og periodevis dårlig; dvs ukonsentrert, glemsk, energifattig, tiltaksløs og smådeprimert.
Stoffskifteprøvene mine er normale, jernlageret (som tidvis har vært helt skrapt) normalt, og har et balansert kosthold.
Det er blytungt å komme seg opp om morgenen, og jeg sliter med å holde fokuset oppe en hel arbeidsdag. Syns det føles helt meningsløst.
Klarer ikke mobiliserer nok energi til det jeg burde og burde kunne.
Disse symptomene kan jo vitne om en depresjon, men det kan vel være muligheter for at depresjonen skyldes de andre symptomene.
Mangelen på energi og tiltakskraft, som gjør at jeg utsetter gjøremål, holder kreative ideer og prosjekter på vent. Prosjekter som kunne gitt meg energi, glede, selvfølelse og mening.
Trøttheten og nedstemtheten, som gjør at jeg heller mer mot å isolere meg, enn å delta sosialt. Sosialisering som kunne gitt meg energi, glede, selvfølelse og følelsen av mening.
Glemskheten og sviktende konsentrasjon , som etterhvert rammer selvbilde, og mitt bilde av andres oppfatning av meg, og følelsen av å miste seg selv litt.
Har snakket med fastlege og med en privatpraktiserende indremedisiner.
De sier at de kan gjerne sykemelde meg pga "utmattelse" eller "stress", men ikke pga stoffskifte. "Prøvene er fine nå", sier de. Helt til neste gang den er i ubalanse igjen, og medisindosen må oppjusteres.
Så jeg undres:
Er jeg "bare" stresset / deprimert , eller kan det være at jeg ikke er frisk pga Hypotyreose , selv om blodprøvene viser at jeg er innenfor normalen ?
Svar, råd , andres erfaringer mottas med stor takk.
Hilsen trist ansikt i speilet :/For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
29-09-11, 11:49 #2
Sv: Medisinert, normale verdier, men ikke frisk ?
Hei, og velkommen!

Har du utskrift av resultatene på blodprøver du har tatt? Du får det på legekontoret, hvis du ber om det. Legg ut resultatene her, så kan du få noen tilbakemeldinger. Selv om legen din forteller deg at de er fine, trenger ikke det å bety at du har det bra, eller at du får den dosen (eller typen) medisin som er rett for deg.
Anbefaler deg å lese deg opp, det er viktig at du selv forstår mye av det som skjer med stoffskiftet ditt. Du finner mye bra lesestoff her, og linker til mye. Les for eksempel intervjuet med Dag Schiøth, lege ved Heggeli Helhetssenter; https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13332 . Her er det mye å bli klokere av.
Lignende tråder
-
Normale verdier...men alle symptomer - får ikke hjelp!
Av tessan i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 10Siste melding: 01-08-15, 19:36 -
Verdier for en som er frisk?
Av Siriusen i forumet Normalverdiene?Svar: 6Siste melding: 22-08-10, 22:29 -
Normale verdier...men alle symptomer - får ikke hjelp!
Av tessan i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 8Siste melding: 14-06-10, 20:58 -
Normale prøver – men ikke frisk
Av usansynelig i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 8Siste melding: 28-05-09, 11:18
Svar med sitat

Bokmerker