Viser søkeresultater 1 til 5 av 5

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Hos legen ja:-)

Hej Trude

Sitat Opprinnelig skrevet av Trude Vis post
    S-CRP - 19 (<5)*
    S-Jern - 7.9 (9.0-34.0)* (S-Ferritin - 45 (15-200))
    S-Folat - 5.0 (>5.7)*
    S-TSH - 0.02 (0.20-4.0)*
    S-Anti-TPO - 365 (<100)*
    S-Vitamin D - 34 (50-150)*
    Forhøjet CRP betyder som regel, at der er en betændelse/inflammation et eller andet sted i kroppen. Det kan sagtens vær dit forhøjet anti-TPO, som får CRP til at stige. 19 er jo heller ikke alverden. Men ellers stiger CRP-tallet obligatorisk hos folk på konsekvent fedtfattig kost. Også folatmangel kan give forhøjet CRP, og du har jo folat i underkanten i forvejen. Uanset hvad er grunden til CRP-stigning - falder den altid tilbage til normal hvis man indtager mindst 1000 mg C-vitamin/dag, fordi C-vitamin har øjensynligt en virkning på årsagerne til CRP-stigning. CRP er en meget spændende og dog ret så unyttig måling. Den er så påvirkelig af så mange faktorer, at den faktisk slet ikke er så pålidelig som et diagnose-værktøj. Har før skrevet om det her i forbindelse med "kolesterol-diskussionen".

S-jern i underkanten betyder at du har lidt for lidt jern i blodet (blodserum). Det kan være en reaktion på en inflammation (anti-TPO?) eller slet og ret et tegn på B12-mangel. Men det er altid værd at få foretaget et generelt tjek af helbredet, når S-jern er vedholdende for lavt, selv om ferritin og hæmoglobin (HBH) er indenfor ref.området. Hvis du skal have jern-tilskud, sørg altid for at tage det sammen med C-vitamin, for at fremme optagelsen og ikke uden at jern bliver målt med mellemrum fordi for meget jern er lige så skidt som for lidt.

Sitat Opprinnelig skrevet av Trude Vis post
    Jeg føler meg faktisk mye bedre enn på lenge og stoffskiftet mitt ser også ut til å ha det ganske greit på 250µg levaksin, litt vann i bena innimellom men dette retter seg bare jeg løfter opp bena når jeg slapper av.
    Du føler dig bedre fordi du omsider er oppe på den rette dosering af Levaxin. 250 µg/dag er nok rekorden her på forummet næst efter Sonjas 360 µg/dag før hun gik over til Thyroid. Dit problem er bare nu dit TSH på 0,02 og hvis du boede i Norge, ville du få en ordre på at straks at reducere Levaxin. Og så ville du nok blive dårligere igen, som jeg har beskrevet for længe siden i tråden Det "farlige" TSH eller reducer medicindose og bliv syg og Når lægen presser... (om "for lavt" TSH).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Standard Sv: Hos legen ja:-)

Hei der:-)

Jeg vet at forhøyet CRP kan komme av det du sier og har lest litt rundt det, det er faktisk også normalt at den kan være litt forhøyet hos overvektige (noe jeg er). Nå skal det jo også sies at litt over en uke etter at jeg to blodprøvene fikk jeg skikkelig halsbetennelse og var skikkelig forkjølet så det kan jo også ha vært en grunn.

Når det kommer til det med jern så er det faktisk en liten forandring fra hvordan blodprøver har vært før da jeg som regel har hatt lite ferritin men god blodprosent:-) Skal uannsett til legen snar for å ta nye blodprøver så jeg kan få følt litt med på det.

Jeg har medisinert meg helt selv uten noen samarbeid med lege det siste året for ingen lege jeg har gått til har vært helt enig med meg, blir spennende å se hva den egyptiske legen kommer til å si når han ser resultatene for han mener at jeg skal ligge midt på på alle prøvene. Når det gjelder Anti-TPO så har den ligger rundt det samme siden jeg tok det den første gangen, uten at jeg vet hvorfor eller hva som burde skje når jeg tar medisin.

Uannsett så syntes jeg det er veeeeldig rart at det finnes leger som ikke tar kontakt med pasienten når denne har stjerner bak ett eller flere av blodprøvene:-)

I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Lignende tråder

1. Vært hos legen,hva nå tro?
    Av Ingvild i forumet Hos legen
    Svar: 4
    Siste melding: 26-01-10, 09:14
  2. Legen går i spinn pga lav tsh
    Av benny i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 5
    Siste melding: 29-01-08, 07:21
  3. Tar for høy dose - hva si til legen?
    Av benny i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 12
    Siste melding: 05-09-07, 16:13
  4. Da har jeg vært hos legen
    Av i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 16-07-07, 13:47
  5. Tar legen meg på alvor..?
    Av hestehov i forumet Hos legen
    Svar: 10
    Siste melding: 16-10-06, 21:50

Bokmerker

Regler for innlegg