Hei
Jeg er en 28 gammel jente som fikk diagnostisert høyt stoffskifte (toksisk adenom) i februar og som lenge har slitt nå. Jeg fikk radioaktiv jodbehandling i mai og 4 måneder etterpå er jeg fortsatt ikke helt bra. Snakket med legen på sykehuset i dag og han sier at blodprøvene mine nå stabiliserer seg og at jeg burde føle meg i fin form for kroppen produserer nok tyroksin til at jeg skal klare meg gjennom dagen. Problemet er bare at jeg føler meg helt elendig!!! Slapp, utmattet, føler at jeg skal besvime, følelsen av lavt blodsukker selv om jeg spiser ofte.

Blodprøvene mine har vært ekstreme fra 50 FT4 på det høyeste, men de siste 5 ukene har blodprøvene vært;

FT4: 10, TSH, 12
FT4: 13, TSH, 8
FT4: 13, TSH, 6 (dette er siste måling nå på mandag)
Selv om TSH ikke er helt i normalområdet ennå mente legen at jeg kom til å klare meg fint uten Tyroksin og at kjertelen så ut til å fikse dette selv. Han mente at grunnen til at jeg følte meg i dårlig form måtte komme av noe annet???

Er det noen der ute med lignende erfaringer?? Jeg trodde kanskje at det var normalt å føle seg litt uggen i etterkant selv om prøvene er nesten gode. At kroppen trengte litt tid på å stabilisere seg etter lang tid med sykdom. Det skal sies at jeg har vært i ekstremt dårlig form og var på det værste sengeliggende i 6 uker i strekk. Nå driver vi samtidig å flytter og selger hus så har jo vurdert om det er dette som sliter meg ut. Men i forrige uke følte jeg meg ganske frisk og fin bare litt sliten fysisk fordi jeg hadde gjort mye i løpet av dagen. Men nå har jeg den siste uken følt meg helt utmattet fra morgen til kveld og vært svimmel og "rar".

Noen som har tips/råd, hva som helst???? Nå er jeg jo ferdig på sykehuset så nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gripe dette ann eller hvem jeg kan få hjelp av.